Ghid pentru CEO. Adevăruri neperisabile în marketing

Instagram lansează o revista online pentru a ajuta studentii stresati de examene

Marketingul, aşa cum se definea ca şi ştiinţă a eficienţei economice prin cele patru elemente de bază şi însumarea tacticilor clasice, s-a schimbat esenţial în ultimii ani datorită tehnologiilor şi platformelor sociale perturbatoare. Au apărut ca efect noi terminologii în marketing care, deşi sunt şi ele însuşite de disciplină, sunt denumite în funcţie de tacticile noi. Vorbim tot mai mult despre Digital Marketing şi Content Marketing, de concepte noi precum Big Data Marketing, Native advertising, Agile Marketing, Inbound Marketing, spune Daniel Bujorean, reprezentant al Ensight Management Consulting.

Intoxicaţi şi suprasaturaţi cu informaţie, concepte şi noi soluţii de marketing de către apologeţii noilor metode, le refuzăm total sau frustraţi de frica de a deveni irelevanţi, le preluăm ca atare cu o înţelegere superficială. Care este rostul folosirii de noi metode şi tehnici de marketing, cvasi-înţelese şi neclar definite dacă nu oferă garanţia performanţei şi cum ne asigurăm că alegem cea mai bună practică de marketing?

Incontestabil, funcţia de marketing s-a schimbat atât de radical încât a devenit mai degrabă un laborator de cercetare şi testare de noi tehnologii şi metode de comunicare. Şi, totuşi, ce nu s-a schimbat în marketing?

Un studiu Adobe derulat în Statele Unite ale Americii pe un eşantion de 1000 de profesionişti în marketing a relevat noi atitudini şi noi înţelegeri cu privire la marketing-ul digital. (Digital Distress: What Keeps Marketers Up at Night?)

Întrebaţi în legătură cu competenţele lor în marketing digital, mai puţin de jumătate dintre respondenţi (48%), care profesează în acest domeniu, consideră că au o competenţă ridicată şi majoritatea au recunoscut că nu au urmat niciun training formal de marketing digital (82%).

Citeşte şi EY: Cinci tendințe majore care se vor impune în marketing și comunicare în 2016

Poate cea mai interesantă întrebare a studiului a fost: Aveţi confirmarea că practica de marketing digital pe care o derulaţi funcţionează? La care doar 9% dintre cei întrebaţi au putut să afirme cu tărie că practica lor de marketing digital are cu adevărat impact în generarea de noi clienţi. Deşi ei nu au putut să afirme categoric eficienţa activităţii de marketing digital, există însă o corelaţie mai mult decât pertinentă care le oferă argumente. Se pare că cele mai performante companii se văd şi cele mai active şi competente în marketing digital, în proporţie de 50%.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •