Interzicerea accesului la rețele sociale, obstacol de neacceptat pentru Millennials

Generația Y față cu angajatorii: mai poate fi salvată relația?

Deşi nu vor creşte semnificativ valoarea primelor de Paşti anul acesta, angajatorii oferă alte beneficii chiar la birou, apreciază specialiştii în resurse umane, care avertizează şi asupra stimulentelor negative în cazul angajaţilor tineri.

Cristian Panțir, marketing manager in cadrul Adecco România, spune că noile trenduri în materie de stimulente țin de o serie de beneficii oferite angajaților chiar la birou.

“Recent au început să apară locuri speciale de recreere – o cameră de jocuri cu o masa de billiard sau o console Playstation pot reprezenta soluția rapidă de relaxare pentru angajați”, arată Panţir.

El adaugă că şi designul biroului este și el unul dintre stimulente. “Din ce în ce mai multe companii aleg pentru angajații lor birouri mari, luminoase, viu colorate și ornamentate cu plante naturale. Pentru că timpul petrecut la birou este din ce în ce mai intens, angajatorii aleg să vină în întâmpinarea nevoilor legate de confortul la locul de muncă”, continuă reprezentantul Adecco România.

Acesta consideră că, în funcție de domeniu de activitate, aspectul financiar rămâne unul dintre principalele forme de motiveare a angajaților. “Chiar dacă există industrii în care angajații primesc alte beneficii – zile libere, un laptop și/sau un smartphone, recunoaștere, apreciere, evoluție profesională etc., factorul financiar rămâne cel care îi motivează cel mai mult/bine pe oameni”, subliniază Panţir.

Citeşte şi Finlanda: Companiile își plătesc angajații să facă sport în timpul orelor de lucru

În ceea ce priveşte stimulentele care funcţionează cel mai bine în cazul Millennials, specialistul Adecco arată că membrii generației născute după 1990 se află fie încă la studii, fie în primii ani de muncă. “Este clar pentru orice angajator că acest segment de vârstă este conectat permanent la tehnologie, la informatie, la Social Media motiv pentru care să interzici accesul la rețele sociale, poate fi un obstacol de neacceptat pentru un tânăr”, atrage atenţia Cristian Panţir.

Corina Gonteanu, Manager marketing și comunicare, ManpowerGroup România, spune la rândul său că în țara noastră persistă deficitul de talente, 61% dintre angajatori declarând anul trecut că au probleme în a identifica și atrage talentele de care au nevoie.

„Pe perioada crizei, organizațiile au investit mai puțin în oameni. Ele au fost mai ales consumatori ai muncii, ceea ce accentuează deficitul de talente, dar este momentul ca ele să redevină modelatoare de talente. În această nouă paradigmă în care principalul atu este potențialul oamenilor de a adăuga valoare, este esențială capacitatea liderilor de a crea culturi organizaționale care atrag și cultivă aceste talentele și creează un cadru în care acestea să poată contribui și inova”, spune Gonteanu.

Ea remarcă faptul că organizațiile din România se diferențiază de media globală în privința strategiilor ce vizează talentele. Dacă la nivel global mai mult de 1 din 5 angajatori nu întreprinde acțiuni pentru a combate sau depăși deficitele de talente și doar 1 din 10 are strategii de captare a talentelor insuficient adresate (cum ar fi femeile care nu participă la piața muncii), în România doar 8% nu au o asemenea strategie, iar majoritatea angajatorilor iau în considerare regândirea practicilor de personal (66%), noi surse de talent (34%), sau investiții în personalul existent. Aceasta sugerează inclusiv o înțelegere a rolului transformator al liderului.

Foto: stocksnap.io

  •  
  •  
  •  
  •  
  •