Este ușor să cumperi talente, dar, la un moment dat, piața se epuizează

Este foarte usor sa cumperi talente, dar, la un moment dat, piata se epuizeaza

Ceea ce poate să facă un proces de externalizare într-o piață în care există un talent shortage la nivel ridicat este să instruiască oameni ca să le crească valoarea, să ajungă să fie specialiștii în funcție de nevoile pieței. Despre asta este vorba în acest ultim articol, care încheie seria cu privire la procesul de externalizare a serviciilor de recrutare, numit și RPO (Recruitment Process Outsourcing). Înainte de toate, să trecem în revistă articolele anterioare:

Prestatorul de servicii RPO lucrează sub brandul clientului, nu intră în competiție cu acesta (I)
Talentul face diferența: care este profilul unui recrutor de tip RPO (II)
Avantajele financiare și non-financiare pe care le oferă soluția de RPO

Companiile de RPO înțeleg că lumea se schimbă cu viteza tehnologiei, iar adaptarea la noul ritm necesită transformări radicale, atât la nivel de produse și servicii, cât și la nivel de modele de business. Ce presupun aceste transformări și cum se schimbă strategiile pentru a se ține pasul cu noile realități de pe piața muncii aflați de la Manuela Drăghia, RPO Director, ManpowerGroup Solutions, România.

Recrutorii trebuie să revoluționeze tot timpul și să descopere posturi noi

Se ajunge la aceea că partea de sourcing – care presupune modul în care îți găsești oamenii și CV-urile – să fie foarte tehnologizată. Nu mai vorbești la telefon, în schimb, îți aduni CV-uri și faci campanie pe social media – Facebook sau LinkedIn – și ai deja o parte din jobul tău realizată prin tehnologie.

Un exemplu concret pe care îl aduce Manuela Drăghia este cel al unei un joc lansat în mediul online, pe YouTube și care poate atrage potențiali candidați. Se dă o companie își dorește să angajeze un specialist în IT. Profilul candidatului este acela al unui tânăr care a terminat Facultatea de Cibernetică, este vorbitor de engleză și curios, orientat spre dezvolta de software. Piața este foarte cunoscută, dar nu prea mai sunt candidați. Deci cum îi găsește?

„Pentru că tinerii sunt tot mai dependenți de tehnologie, am creat o aplicație care face un joc și îl lansăm în mediul online, pe YouTube. În timpul jocului, apare un pop-up care le pune jucătorilor o întrebare interesantă sau încearcă să îi atragă în alt joc, astfel încât le stimulează curiozitatea. Apoi, intră într-un circuit unde pot fi întrebări de calificare pentru un job, fără să își dea seama.”

La final, aplicația îi spune că are niște abilități numerice care i-au fost verificate, iar dacă își caută vreodată un job, îl recomandă pentru un job de finance sau într-un departament de audit al unei companii mari de consultanță.

Aceasta este puterea tehnologiei pe care ManpowerGroup Solutions o are și o aduce în România. Mai mult decât atât, au avut deja astfel de mini-proiecte, ca să poată ține pasul cu ceea ce se întâmplă în era tehnologiei. După cum ne spune Manuela Drăghia, în România, dar și în toată lumea, unele job-uri care există în 2017 nu vor mai exista în 2020. Astfel, recrutorii trebuie să revoluționeze tot timpul și să descopere posturi noi, titulaturi de oameni care sunt în locurile cu pricina, competențe, abilități.

„Asta înseamnă pentru noi proiecte de RPO: se mulează pe ceea ce înseamnă tehnologie și provocările din ziua de azi. RPO este o combinație de tip „oameni – proces – tehnologie” și trebuie să fie un mix între toate pentru a ajunge la o finalitate.”

  •  
  •  
  •  
  •  
  •