Textul, principala formă de comunicare pentru Generația Z

Studiu Ericsson: Smartphone-urile schimbă viața urbană

Datorită smartphone-urilor, tabletelor și Wi-Fi-ului, generația Z este cea mai avansată din punct de vedere tehnologic – arată studiul calitativ realizat de EXACT Cercetare și Consultanță la finalul anului trecut.

„Încă de la vârste foarte fragede, membrii acestei generații au aptitudinile necesare gestionării dispozitivelor care le permit să obțină în doar câteva secunde ceea ce au nevoie: filme online, aplicații online, internet research și, cel mai important – interacțiune umană, prin jocuri online, forumuri și comunități, social media, blogging și vlogging”, afirmă Lăcrămioara Loghin, coordonatorul studiului.

Ei sunt extrem de interesați de cele mai noi tehnologii de comunicare, fiind dornici să testeze și să folosească cele mai la modă gadget-uri. Drept canale de comunicare, preferă mesageria instant (fie că e vorba despre Whatsapp, fie despre cea aparținând rețelelor sociale), în detrimentul celor clasice (apel voce, SMS). Răbdarea lor se limitează la secunde și acesta este motivul pentru care așteaptă ca tehnologia să lucreze pentru ei la o atingere de ecran.

Citeşte şi Generația Z: „Jobul trebuie să fie despre ce-mi place”

„Mobilitatea este cuvântul-cheie. Dar aceasta nu se limitează doar la interacțiune, tehnologii cloud și mobile work. Pentru tineri, mobilitatea este ceea ce le permite să se simtă liberi, să-și urmeze visele și pasiunile, să fie curioși și creativi, să atingă luna, dacă își doresc”, mai spune Lăcrămioara Loghin.

Indiferent dacă este vorba despre mesaj instant, chat sau mesaj privat aparținând rețelelor sociale, textul reprezintă principala formă de comunicare pentru Generația Z. Fiind mereu pe grabă, tinerii și-au adaptat comunicarea scrisă, folosind cel mai adesea (pe lângă abrevieri) emoticoane, dar și stickere digitale, meme-uri și clipuri video.

Tonul relaxat din comunicarea orală este întâlnit și în cea scrisă. Fără a urma reguli gramaticale, cuvintele sunt scurtate sau abreviate, în timp ce semnele de punctuație sunt rar folosite. De multe ori, mesajele au o semnificație multiplă, lăsând loc de interpretare.

Studiul calitativ a fost realizat de Exact Cercetare și Consultanță prin intermediul a 12 Focus Grupuri, la care au participat ftineri cu vârsta cuprinsă între 14-24 de ani. Focus Grupurile au avut loc în București, în intervalul 16-27 noiembrie 2015.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •