Modalități de pregătire a unei companii pentru viitorul muncii remote

Modalitati de pregatire a unei companii pentru viitorul muncii remote

În luna mai, un sondaj Clutch a raportat că 43% dintre angajați lucrau în primul rând de acasă, o tendință care a continuat doar pe măsură ce efectele pandemiei continuă. Într-o perioadă șocant de scurtă de timp, munca la distanță a trecut de la excepție la normă pentru o gamă largă de companii din aproape fiecare industrie. Multe organizații au fost nevoite să își schimbe rapid modelele de afaceri pentru a sprijini produse, programe sau servicii online, adaptându-se, de asemenea, la o echipă care activează exclusiv de acasă.

Efectele muncii la distanță nu sunt doar operaționale; ele afectează și cultura companiei. Nu numai că echipele se luptă cu un viitor financiar incert, dar seconfruntă și cu sentimente de deconectare, dezangajare sau, mai rău, de invizibilitate. Instabilitatea amestecată cu deziluzia poate afecta atât productivitatea, cât și moralul angajaților, scrie business.com.

Deși s-ar putea să fi fost tentant la începutul anului să se considere creșterea activității la distanță ca un pas înainte, acum este clar pentru multe companii că viitorul muncii va fi în mare parte de acasă. Acum este momentul să abordăm provocările activității la distanță, astfel încât întreprinderile să poată profita de avantajele acestei noi norme, cum ar fi reducerea costurilor prin reducerea spațiului de birouri.

Citește și: Provocările din departamentul de HR în contextul pandemiei și viitorul forței de muncă

Pentru a face acest lucru, este esențial să înțelegeți cum viitorul muncii la distanță schimbă experiențele de zi cu zi ale angajaților, precum și ce pot face liderii pentru a răspunde acestor schimbări.

Efectele unice ale muncii la distanță

Aproape 4 din 5 lucrători consideră că COVID-19 a avut un impact negativ asupra locurilor de muncă. O mare parte din acest motiv are legătură cu incertitudinea economică cauzată de pandemie, dar lucrul de acasă a contribuit, de asemenea, la îngrijorarea și stresul angajaților.

Managementul se teme de efectele teoretice ale muncii la distanță îndelungate. Anul acesta este pentru prima dată când am avut ocazia să vedem efectele aplicării acestei măsuri pe termen mai lung. Ani întregi, aceleași preocupări au fost exprimate: muncitorii vor fi distrași. Volumul de muncă va avea de suferit. Liderii vor pierde controlul asupra echipelor lor. Lucrul la distanță nu este plauzibil pentru fiecare departament.

Unii au decis că statistici precum cea de mai sus acordă validitate preocupărilor cu privire la efectele muncii la distanță. Într-adevăr, o mare parte din fricțiune provine de la manageri care nu doresc sau nu sunt capabili să se adapteze realității mutării lucrătorilor într-un mediu îndepărtat. Încercarea de a menține un sentiment de normalitate în perioade anormale face doar trecerea la munca de la distanță și adaptarea la schimbările sale mai dificile.

Viitorul muncii la distanță va solicita managerilor să găsească noi modalități de conectare cu echipele lor. Liderii trebuie să identifice noi căi de comunicare și noi metode pentru a organiza întâlniri importante și a oferi instruire. Recrutorii și departamentele de resurse umane vor trebui să modifice practicile de angajare pentru a se acomoda cu o activitate îndepărtată. Pentru a reuși într-o lume remote, schimbarea va trebui să se întâmple de la jos în sus și de sus în jos. Cu o abordare corectă, munca la distanță poate stimula moralul și productivitatea angajaților.

Citește și: Generația Z consideră că beneficiile sunt mai importante decât salariul

Cum să abordați în mod direct provocările funcționării la distanță

Cercetările recente ale Societății pentru Managementul Resurselor Umane au constatat că 71% dintre companii se luptă cu tranziția la munca de la distanță. Noutatea pentru unele companii ar putea însemna lupta pentru a îmbrățișa munca la distanță, dar debutul COVID-19 obligă multe companii să o facă rapid.

Odată ce compania dvs. acceptă faptul că munca la distanță este noul normal și că lucrurile vor trebui să se schimbe, există o întrebare persistentă: cum? Dacă obișnuiți să gestionați echipe la fața locului, poate fi dificil să vă dați seama cum să funcționați. Din fericire, există câteva locuri clare pe care le puteți face pentru a vă ajuta să adaptați muncii la distanță.

1. Concentrați-vă pe comunicarea pozitivă

Chiar și în timpul unei pandemii, un lucru rămâne constant: comunicarea este fundamentală pentru schimbarea de succes a companiei. Conform raportului Limeade din 2020 „Raport de îngrijire a angajaților”, o treime din lucrători au părăsit locul de muncă pentru că nu credeau că organizațiile lor le pasă de ei. Comunicarea poate face o diferență uriașă în modul în care angajații dvs. percep compania și maximizează efectele muncii la distanță.

Fiți sincer și deschis în comunicările dvs, păstrând accentul pe pași pozitivi care vor propulsa compania înainte. Găzduiți happy hours virtuale, încurajați membrii echipei să creeze chat-uri de cafea online și să trimită e-mailuri în întreaga companie pentru a sărbători aniversările angajaților și aniversările de muncă. Trimiteți-le angajaților o notă de mulțumire prin poștă însoțită de un mic cadou, cum ar fi o mască de față cu logo-ul companiei, un Hydro Flask sau un card cadou către Starbucks. Căutați modalități de a simula cultura internă prin intermediul instrumentelor de colaborare. Aceste dialoguri pot avea un efect semnificativ pe termen lung asupra implicării și productivității echipei dvs.

Moralul suferă atunci când discuțiile sunt axate pe ceea ce nu funcționează sau cât de mult se luptă o companie în loc de ceea ce face afacerea pentru a îmbunătăți lucrurile. Încurajați comunicarea (sau supra-comunicarea) pentru a vă ajuta să vă ghidați angajații prin dificila tranziție către munca de la distanță.

2. Obișnuiți-vă membrii personalului la munca de la distanță

Înainte de a se produce orice revizuire de la distanță, acordați-vă timp pentru a vedea modul în care o echipă răspunde la o schimbare către munca la distanță. Lăsați angajații să lucreze de la distanță o zi pe săptămână pentru a obține câteva imagini mari despre cum ar putea arăta o mișcare mai mare.

Citește și: Cum să sprijiniți cel mai bine angajații care lucrează de acasă pentru prima dată

Dacă este necesar, începeți cu o probă pentru a vedea efectele muncii la distanță. Puteți începe cu colaboratorii. Acești lucrători își asumă deja un anumit nivel de flexibilitate și au probabil soluții și experiență de lucru la distanță. Identificați lucrătorii contingenți sau departamentele care le pot utiliza și configurați un proiect la distanță pentru a îl finaliza. Urmăriți succesele și eșecurile, analizați progresul general și apoi determinați cum se pot traduce acele descoperiri la o scară mai mare.

Trecerea la munca la distanță nu va arăta la fel la fiecare companie, astfel încât să copiați un model, însă puteți face câteva lucruri prin care puteți ajuta echipa să îmbrățișeze această schimbare mai devreme.

3. Colectați și analizați datele de lucru la distanță

Colectați datele companiei dvs. în jurul activității de la distanță imediat. Acestea include informații despre productivitate, comunicare internă și externă, timp de răspuns către clienți și colegi și valori de proiect. De asemenea, obțineți feedback de la angajații dvs. Trimiteți un sondaj pentru a descoperi ce le place și nu le place cu privire la munca de la distanță și cum și-ar evalua nivelul de productivitate.

Dar nu o exagerați pe valori. Puneți mai puțin de 10 parametri de performanță pe echipă. Concentrați-vă pe aspecte precum sesiunile de site-uri, randamentul investițiilor și costurile de achiziție a clienților. Aceste cifre pot arunca lumină asupra cât de productiv este cineva de acasă față de birou și ajută compania să înceapă să creeze procese de lucru la distanță în întreaga companie.

După ce ați agregat datele și ați formulat informații, împărtășiți aceste constatări echipei dvs. de conducere pentru a obține achiziții. Datele pot fi scoase cu ușurință din context, mai ales într-o perioadă ca aceasta. Examinați totul prin obiectivul unei lumi COVID-19 și nu prin valorile tipice ale companiei dvs. Petreceți cât de mult timp puteți pentru a obține o imagine mai clară a modului în care lucrurile funcționează cu adevărat.

Sursa foto: Unsplash

  • 12
  •  
  •  
  •  
  •