Cum să sprijiniți cel mai bine angajații care lucrează de acasă pentru prima dată

Cum sa sprijiniti cel mai bine angajatii care lucreaza de acasa pentru prima data

A lucra de acasă este un concept atât de simplu, încât este învăluit în mister. La suprafață, „munca de acasă” pare un lucru extrem de evident, pentru că lucrul de acasă este tocmai asta: efectuarea muncii dintr-o bază de domiciliu, mai degrabă decât dintr-un birou centralizat la fața locului. Cu toate acestea, munca de acasă este uneori interpretată greșit ca fiind ușoară în mod implicit. Într-adevăr, munca la distanță nu este destinată profesioniștilor care doresc să-și formeze responsabilitățile și nu este un model de lucru pentru angajații care nu au motivație și autodisciplină. Munca de la distanță nu este pentru toată lumea, scrie business.com.

Însă într-o lume din ce în ce mai aglomerată, congestionată – care este, de asemenea, una dintre cele mai frecvent supuse unor condiții meteorologice și situații de urgență pentru sănătatea publică – munca la distanță nu este doar un model de muncă dorit pentru profesioniștii care doresc o mai mare integrare și flexibilitate între viața personală și muncă, ci și un plan de urgență pentru întreprinderi, pentru a menține operațiunile pe linia de plutire pe fondul crizelor subite, cum ar fi calamitățile naturale sau pandemiile.

Citește și: Provocările din departamentul de HR în contextul pandemiei și viitorul forței de muncă

Cu din ce în ce mai mulți profesioniști interesați de telecomunicații și mai multe companii care adoptă politici de lucru la distanță permanente sau temporare, este inevitabil ca managerii și angajatorii de la distanță să întâlnească oameni calificați pentru posturile lor remote, dar care nu au experiență anterioară în acest tip de muncă.

Vestea bună este că lucrătorii de la distanță pot prospera în medii profesionale la domiciliu, cu pregătire și empatie corespunzătoare, împreună cu propria lor determinare. Următoarele îndrumări pot fi folosite de managerii de la distanță pentru a ajuta angajații care nu au experiență în telecomunicații să devină confortabili cu munca de acasă.

Sfaturi pentru angajatori în timpul procesului de angajare la distanță

Impacturile potențial negative ale angajării unui lucrător la distanță care nu are experiență de telelucru pot fi atenuate în timpul procesului de angajare. De la postarea unei descrieri de locuri de muncă de înaltă calitate, până la asigurarea pregătirii managerilor de la distanță, ori până la un angajat fără experiență la domiciliu, aceste trei sfaturi pentru angajarea lucrătorilor la distanță pentru prima dată vor ajuta atât angajatul cât și organismul de angajare să se simtă mai încrezători încă de la început:

1. Descrieți corect sarcinile postului

Descrierea postului pentru orice post vacant la domiciliu ar trebui să contureze clar responsabilitățile, calificările și așteptările postului, atât relevante pentru performanța postului, cât și pentru munca la distanță. Dacă managerul de la distanță sau angajatorul care îndeplinește rolul are solicitări specifice mediului de origine, precum un spațiu de lucru liniștit, dedicat sau un anumit tip de computer, aceste condiții ar trebui să fie numite și în fișa postului.

Citește și: Generația Z consideră că beneficiile sunt mai importante decât salariul

2. Cunoașteți angajatul

Administratorii de la distanță și angajatorii ar trebui să solicite documente de angajare, cum ar fi o cerere de angajare, un CV, o scrisoare de întâmpinare sau un e-mail introductiv și mărturii sau referințe de la toți candidații. În funcție de natura postului vacant și așteptărilor la locul de muncă, solicitanții ar trebui să completeze și evaluări ale competențelor, cum ar fi personalitatea, cunoștințele de la locul de muncă și testele de judecată situațională. În timpul procesului de angajare, managerii de la distanță și angajatorii trebuie să aibă o imagine clară a cunoștințelor și experienței de bază a fiecărui candidat pentru a stabili unde excelează, precum și care domenii trebuie să se îmbunătățească odată ce începe slujba.

3. Asigurați-vă că managerii de la distanță sunt la înălțime

În special, dacă o afacere este virtuală 100%, managerii de la distanță obișnuiți să lucreze doar cu angajați remote pot presupune că noii angajați au mai lucrat de acasă. Personalul de conducere superioară și de resurse umane ar trebui să se confrunte cu managerii de la distanță pentru a clarifica așteptările din partea lucrătorilor la distanță pentru prima dată și pentru a se asigura că toate părțile au resursele necesare pentru succes.

Sursa foto: Unsplash

  • 15
  •  
  •  
  •  
  •