Moduri prin care manageriezi stresul

Moduri prin care manageriezi stresul

În epoca tehnologiei, unde toată lumea este conectată tot timpul, poate fi dificilă „dezactivarea” muncii. Suntem permanent conectați, primim mesaje, e-mailuri, apeluri la toate orele din zi și notificări pentru orice comunicare nouă. În timp ce acest lucru crește productivitatea în multe feluri, crește și stresul.

Potrivit unui sondaj efectuat de Institutul American de Stres, 40% dintre cei care muncesc au raportat că locurile de muncă au fost extrem de stresante. Stresul la locul de muncă a devenit o epidemie, iar noi toți căutăm modalități de a ne simți mai liniștiți și mai atenți la locul de muncă. Multe dintre aceste soluții sunt tactici de auto-îngrijire precum meditația și o plimbare în jurul blocului în timpul orelor de prânz. Dar ce se întâmplă când aceste practici nu sunt suficient de puternice? Iată trei practici care te pot ajuta să elimini stresul atunci când nimic nu mai funcționează:

Delegarea sarcinilor

Mulți dintre noi sunt lideri atât la serviciu, cât și la domiciliu; cerințele nu se opresc niciodată și ne putem simți trași în toate direcțiile prin lista nesfârșită de treburi, termene și sarcini. Cheia pentru a găsi mai mult echilibru și mai puțin stres este aceea de a delega sarcinile care nu ne plac și care nu ne fac să ne simțim bine. Folosesc o practică numită Delegate și Elevate, dezvoltată de antreprenor și de autorul Gino Wickman, pentru a-mi clasifica sarcinile atât la serviciu, cât și la domiciliu. Pur și simplu vă clasificați toate sarcinile în aceste patru cadrane:

Le adori și ești bun la ele
Le placi și ești bun la ele
Nu-ți plac, dar se întâmplă să fii bun la ele
Nu-ți plac și nu ești bun la ele

Odată ce ai o imagine clară a locului în care sarcinile cad, concentrează-te asupra delegării tuturor lucrurilor care nu îți plac sau nu sunt bune, scrie business.com

Moduri prin care manageriezi stresul

Uneori, poate fi dificil de delegat la început, dar vei găsi adesea că există altcineva care se bucură de sarcinile care ție nu îți plac. Unuia dintre angajații mei îi place să cerceteze și să creeze foi de calcul. Acestea sunt unele din ultimele lucruri pe care aș vrea vreodată să le fac, dar când o rog să le facă, este încântată. Stabilind sarcinile pe care le poți schimba cu colegii tăi, te vei apropia mai mult de împlinirea la locul de muncă. Încearcă să dai task-uri fără instrucțiuni specifice cu privire la modul de îndeplinire a sarcinii. Această abordare virtuală creează spațiu pentru ca alții să strălucească și să învețe un nou mod de a face lucrurile. Atât timp cât sarcina este finalizată și ai mai puțin stres, cui îi pasă în ce fel este făcută treaba.

Ia o pauză de claritate

Un motiv comun pe care mulți dintre noi l-au subliniat este că pur și simplu avem prea multe lucruri în mintea. Ca lideri ocupați, poate fi dificil să-ți pierzi timpul gândindu-te, dar este esențial să faci acest lucru pentru a inova și a crea. Fac asta prin luarea a ceea ce Gino Wickman numește Break Clarity. Acesta este un timp programat în mod regulat pe care l-ai lăsa la o parte pentru a reflecta și a focaliza „asupra” afacerii în loc să te gândești la toate lucrurile care se întâmplă „în” afacere”. Dacă începi această practică, începi să petreci săptămânal 60-90 de minute de la birou într-un loc liniștit, unde îți poți scrie gândurile pe hârtie. Oricât de provocator ar fi, alege un spațiu în care să te poți deconecta de la telefon și computer pentru a minimiza distragerile.

Oferind creierului șansa de a se reîncărca, de fapt, crește creativitatea și productivitatea. Luarea de pauze de claritate reduce stresul pentru că vei fi în măsură să confirmi că ești pe drumul cel bun și că toate bazele sunt acoperite. De asemenea, îți va consolida încrederea ca lider și te va ajuta să identifici și să abordezi soluții de imagine de ansamblu, astfel încât să le poți implementa înainte de a  pierde o oportunitate.

 Învață să spui nu

Având prea multe angajamente creează și stres. În calitate de lideri, mulți dintre noi au probleme în a spune „nu” lucrurilor. Vrem să fim de ajutor și nu vrem să ratăm o oportunitate care ne poate ajuta să  avansăm personal sau profesional. De fiecare dată când spui ceva, totuși, de fapt, spui da unor obligații multiple. Ai spus da să fii în acel comitet? Asta înseamnă că ai spus, de asemenea, da pentru a participa la mai multe întâlniri, a efectua apeluri telefonice și de a participa la alte lucruri care au dus la marele eveniment. Rareori facem o pauză destul de lungă pentru a lua în considerare toate aceste alte angajamente înainte de a spune da. Data viitoare când cineva îți cere să îți asumi o nouă responsabilitate sau un loc de muncă, nu te grăbi să spui da. În schimb, spune-le că te vei gândi la asta și că trebuie să îți verifici programul.

Învățând să spui nu nu fără vinovăție sau scuze este un obicei care duce la o practică constructivă. Amintește-ți că „Nu, mulțumesc” este o propoziție completă. Mulți dintre noi simt nevoia de a da un motiv sau o scuză pentru declin, dar în realitate nu trebuie să spunem nimic în continuare.

”Nu, vă mulțumesc” sau „Nu pot să fac asta, dar vă apreciez că vă gândiți la mine”, sunt perfect bine.

O mare parte a managementului stresului este  să gestionezi eficient timpul. Îi lași pe alții să-și împingă cererile asupra ta sau ești în stare să fii  proactiv cu timpul tău? Începe să utilizezi aceste practici astăzi; acestea abordează problemele de gestionare a timpului pe care grija față de tine însuți nu le va face.

Foto: Unsplash