Sfaturi strategice de recrutare pentru start-up-uri

Recomandare de carte: The three box solution: Innovation in 3 little boxes

Întreabă orice fondator care este cea mai mare provocare a lui în a crește business-ul. Va răspunde, cel mai probabil, că recrutarea și angajarea oamenilor potriviți este un proces dificil. Toate aspectele de business trebuie implementate de către cineva. Și nu de către oricine. Trebuie să fie oamenii potriviți culturii organizaționale, să fie jucători de top, ce mai, perfecți!

Cum poți ști pe cine vrei să angajezi și cum îl poți recruta?

  1. Caută pe tot parcursul anului

Bas Kohnke, antreprenor și fondator Impraise, spune să “începi recrutarea chiar și când nu ai locuri libere”. “Poate dura mult timp să găsești candidații potriviți atunci când e nevoie de ei, așa că rămâi cu ochii deschiși pentru noi talente înainte de a deschide pozițiile în companie.

  1. Fă introducerea în cultura companiei încă de la început

Mark Studholme, co-fondator CROWDYHOUSE, subliniază faptul că recrutarea trebuie menținută într-o formă sau alta pe tot parcursul activității start-up-ului. “Ca fondator, rolul tău se schimbă de la managementul operativ la coordonarea angajaților și recrutarea de noi oameni. Start-up-urile trebuie să angajeze pe tot timpul anului și să își țină angajații conectați, eventual, printr-un mediu online. Oferă membrilor puterea de a căuta talente noi, pentru a simți că ajută creșterea companiei. În plus, creează un mediu de lucru foarte plăcut. Experiențe precum prânzuri, ieșiri informale, petreceri, ajută să construiască spiritul echipei. Prin această strategie, cultura organizațională va fi cunoscută și în afara companiei, astfel fiind ușor să atragi noi candidați fără a cheltui foarte multe fonduri pe campanii de recrutare.”

  1. Optimizează constant procesul de recrutare

Chestionare

David Darmanin, CEO Hotjar, dezvăluie că recrutarea începe cu un chestionar. “Folosim 10-12 întrebări detaliate. Motivul folosirii lor este pentru a testa dorința unui candidat de a se alătura companiei.”

Interviul video

“După chestionar, cerem video-uri. Facem asta pentru a diminua timpul petrecut în procesul de intervievare. În loc să fim 13 oameni care fac 30 de interviuri, obținem 30 de video-uri și din ele să alegem prospecții cei mai buni. Scenariul filmărilor se bazează pe cinci întrebări standard, având rolul de a testa dacă respectivii candidați se potrivesc culturii interne.”

O perioadă plătită

“Ulterior video-urilor, îi invităm la un interviu. Dacă trec și de acest pas, candidatul intră în perioada de testare. Totul se face via chat, având în vedere că activitatea este remote. Li se dă un proiect în Word, pentru a fi rezolvat în 2-3 zile, perioadă care este plătită. Dacă suntem de acord că este o persoană potrivită, intrăm în ultima fază, cea de negociere. Până la a deveni membru full al echipei este doar un pas, pentru că trebuie doar să le schimbăm adresa de e-mail în sistemul de chat (HipChat) și sunt pregătiți să continue lucrul cu noi.”

  1. O singură platformă de recrutare

Pentru a nu te simți depășit de toată procedura recrutării, folosește o platformă unde să poți aduna toate informațiile despre prospecți, procese, resurse. Ea poate cuprinde acțiuni de employer branding, postări de job-uri, căutare de talente și toată documentația de aplicare a prospectului. Exemple de astfel de instrumente există deja în online, atât pe piața locală, cât și pe cea internațională (de exemplu: Recruitee).

  •  
  •  
  •  
  •  
  •