4 avantaje ale podcast-urilor

de Iulia Cimpoeru

Podcast-urile devin ce în ce mai populare. Faptul că acest tip de conținut este accesibil (se poate asculta în mașină, la muncă, în timp ce mergi pe stradă) îl face să ajungă la un număr mare de persoane într-un timp scurt. Dacă în 2010, în America, 27% din populație asculta podcast-uri, în 2014, numărul acestora a crescut la 47%, conform acestui studiu.  Iar aceste cifre sunt în creștere cu fiecare an care vine, la nivel global.

Potrivit acestui articol din Washington Post, 1 miliard de persoane au ales să se aboneze la podcast-uri. Numărul de utilizatori unici de podcast s-a triplat în ultimii 5 ani.

4 avantaje ale conținutului audio:

  1. Lărgește audiența mesajului tău

Podcast-urile au marele avantaj de a atinge o audiență mai mare care are diverse interese și care se află în toate zonele lumii. Accesibilitatea internațională a podcast-urilor este dată de faptul că pot fi ascultate prin conectarea la internet și nu au restricțiile date de undele radio.

2. Podcast-urile nu necesită o mare investiție

Spre deosebire de conținutul video, cu o investiție minimă, poți realiza un podcast excepțional care poate avea aceleași rezultate sau unele chiar mai bune. De asemenea, competiția nu este atât de mare ca în zona conținutului scris.

Content marketingul în cazul podcast-urilor reprezintă oportunitatea ideală de a transmite un mesaj unui public țintă într-un timp optim. De asemenea, conținutul audio are o pondere mai mare de creștere a autorității decât cel video.

3. Podcast-urile sunt un timp de conținut care nu necesită condiții speciale de consum

Podcast-urile împachetează un conținut de calitate într-un mod accesibil și interactiv. Informația alături de stilul în care aceasta este prezentată îi face pe utilizatori să-și dorească să asculte următorul episod.

Flexibilitatea podcast-urilor este o altă caracteristică demnă de luat în calcul. Acestea pot fi ascultate în mașină, în drum spre muncă, la birou, în timp ce faci activități care îți solicită alte simțuri (grafică, webdesign etc.). Nu mai trebuie să te îngrijorezi de faptul că  nu prinzi o anumită frecvență deoarece antena nu este pusă așa cum trebuie, ca în trecut.

4. Podcast-urile sunt simplu de realizat

Procesul realizării unui podcast este unul simplu din punct de vedere tehnologic. Atâta timp cât ai o idee bună, un scenariu bine scris și instrumentele necesare de realizare nu te poate opri nimic din a face un podcast. Cu ustensilele potrivite, poți ajunge la milioane de ascultători în doar câteva săptămâni.

De ce să nu începi să produci propriul podcast chiar azi? Acesta este ușor de realizat, poate atinge o o mare audiență într-un timp scurt, poate fi accesat la nivel global și este conținutul cel mai ieftin cu cel mai ridicat grad de fidelizare. 

În 2015, podcast-urile sunt în creștere:

podcast 2015

(Sursa foto: Flickr, Gerard World)