4 trenduri din lumea tehnologiei de la un fost designer Apple

Hartmut Esslinger. 4 trenduri din lumea tehnologiei de la un fost designer Apple

Hartmut Esslinger, fondator al  firmei de consultant Frog este recunoscut în lumea tehnolgiei pentru contribuția adusă în realizarea designului produselor Apple.  Esslinger a lucrat în anii ’80 alături de Steve Jobs în calitate de șef al departamentului de design Apple, informează wired.co.uk.

Hartmut Esslinger

De altfel, Esslinger povestește despre experiența colaborării cu Steve Jobs în noua sa carte „Keep it Simple: The Early Design Years of Apple”.

„Eram implicați într-o revoluție, una care urma să se extindă peste schimbările pe care noi încercam să le aduce la Apple”, povestește Esslinger în cartea sa.

În prezent Esslinger este profesor de design industrial la academia chineză DTMA (Beijing DeTao Masters Academy). El își învață studenții să gândească în contextual viitorului:

„Azi trebuie să proiectăm, să gândim, să experimentăm viitorul”, spune Esslinger.

Cum va arăta viitorul în lumea tehnologiei? Hartmut Esslinger evidențiază patru aspecte:

Harware flexibil

Căutăm dispozitive pe care să le putem folosi cu din ce în ce mai mare ușurință. Din această perspectivă. Esslinger este de părere că brandurile ar trebui să se orienteze, spre exemplu, în cazul laptopurilor, către materiale mai plăcute, dar rezistene la șocuri.

Mai multe dispozitive „umane”

O altă arie în care Esslinger consideră că pot fi aduse îmbunătățiri este relația dintre utilizatori și dispozitivele pe care ei le folosesc. Din punctul său de vedere atenția companiilor ar trebui să cadă pe software-uri care oferă asistență, software-uri care ne transformă dispozitivele în companioni ce ne înțeleg personalitatea, obiceiurile și temperamentele.

Software-uri deștepte

„Este foarte greu să realizezi hardware-uri (…). Software-ul pe de altă parte este infinit, ca un animal viu care nu încetează să existe”. În acest caz Esslinger consideră că software-urile ar trebui să împrumute din filosofia hardware-urilor.

„Cred că sunt multe lucruri de învățat din combinarea dintre hardware și software. Toate aceste elemente trebuie îmbinate într-un mod mai deștept”, este de părere Esslinger.

Interfețe 3D

„Interfețele 3D sunt mult mai naturale pentru că trăim într-o lume 3D”. În această zonă am văzut cele mai multe evoluții în ultimii ani. Sistemul de operare iOS7 al Apple, de exemplu, a încercat să dea o notă de 3D între aplicații, ecrane de sistem și meniuri.

„Cred că 3D-ul constituie o mare oportunitate. Factorul care limita crearea de elemente tridimensionale era puterea calculatoarelor, dar ele sunt acum suficient de puternice pentru a suporta și formatele 3D”, apreciază Esslinger.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •