Viralizarea transformării digitale a companiilor în vremuri de criză

viralizarea transformarii digitale a companiilor in vremuri de criza

Pe măsură ce buletinele de știri ne prezintă statisticile unui dezastru social și economic planetar, și în România un număr tot mai mare de companii se confruntă cu scăderea cererii, dificultăți pe lanțul de aprovizionare, lipsa de lichiditate, dar și mai acut, o lipsă de perspectivă.

Ce va urma? Cum va fi după ce va trece pandemia?

Companiile sunt obligate să se adapteze rapid la noile realități de operare. Într-o clipă am văzut cum totul se mută în mediul online și descoperim tele-munca sau tele-educația. Pandemia le arată companiilor valoarea tehnologiei informației și a transformării digitale. În timp ce unele companii au fost mai bine pregătite, altele s-au pus la adăpostul ajutoarelor de stat în așteptarea sfârșitului pandemiei și a reluării, poate, într-un mod diferit a activității.

Către acestea din urmă, dar nu numai, adresez următoarele recomandări cu încrederea că le vor ajuta să fie mai bine pregătite pentru ceea ce va urma.

Intrumentele de colaborare online – companiile trebuie să identifice, să evalueze și să aibă mixul de instrumente de colaborare online relevante pentru activitatea lor, ca să poată să lucreze și la distanță. Dincolo de companii care au astfel de soluții consacrate, chiar premium, la prețuri mari, sunt și companii care pot oferi instrumente și soluții similare la prețuri accesibile. Criteriile pe care e bine să le aveți în vedere sunt securitatea și scalabilitatea, înaintea de alegerea unor instrumente de colaborare la distanță, în orice variantă de accesare.

Strategia de relansare a canalelor de vânzare – deoarece comportamentele de cumpărare au fost serios afectate de măsura de distanțare socială, companiile care operează preponderent în mediul offline nu-și mai permit să vadă în online doar o opțiune, ci o necesitate. Includerea prezenței online înseamnă strategie și investiții pentru asigurarea unei mai mari sustenabilități a afacerii.

Un plan de continuitate agil – chiar și cu un plan de continuitate aflat într-unul dintre fișierele din My Documents, liderii companiilor nu au prea avut ce face. Un plan agil care să se declanșeze imediat și care să fie simulat lunar, mai ales după activarea sistemului de lucru de acasă este cel mai potrivit. Mediul caracterizat de volatilitate, incertitudine, complexitate și ambiguitate impune răspunsuri rapide și, uneori, luarea în considerare a tele-muncii ca soluție permanentă.

  • 22
  •  
  •  
  •  
  •