Beneficiile angajării unui „cumpărător misterios”

Beneficiile angajarii unui „cumparator misterios”

Mystery Shopper, cunoscut și sub numele de „cumpărător misterios”, este metoda prin care un magazin sau o companie evaluează performanța angajaților. Astfel, o persoană, care pretinde a fi cumpărător / client, vizitează magazinul, interacționează cu angajații și evaluează capacitatea acestora de a construi un raport cu clientul pentru a-și vinde produsele. Acea persoană este, de fapt, angajată de către proprietarul magazinului sau al companiei, pentru a evalua performanța angajaților și, în final, întocmește un raport detaliat. Beneficiile unei astfel de metode de audit sunt numeroase:

Satisfacția și experiența clienților

Multe companii se întreabă ce cred clienții atunci când intră în magazinele lor, trec prin procesul de cumpărare și pleacă cu articolele pe care le-au cumpărat. ”Mistery shopper” oferă companiei o perspectivă asupra acestei experiențe și asigură o modalitate care garantează satisfacția clienților. Acest lucru este extrem de important atunci când încercați să găsiți modalități de a inova și de a dezvolta baza de clienți a companiei. Fără rapoartele pe care cumpărătorii misterioși le prezintă, companiile ar fi lipsite de informații importante despre afacerea lor și nu ar ști ce trebuie să îmbunătățească.

Auditul angajaților

Un alt rol important pe care îl asigură cumpărătorul misterios este de a oferi o perspectivă asupra modului în care angajații interacționează cu clienții. Poate fi dificil de aflat cum se comportă angajații atunci când un manager sau un supervisor nu se află în apropiere. Cumpărătorii misterioși au sarcina de a interacționa cu anumiți angajați și de a oferi companiei numele acestora. Acest lucru ajută compania să se asigure că toți angajații magazinului își desfășoară activitățile în mod corect și oferă clientului cea mai bună experiență posibilă.

Viitori angajați și instruire

În plus față de obținerea de informații despre angajații actuali, cumpărătorii misterioși pot oferi o perspectivă asupra a ceea ce să căutați în viitorii angajați. De asemenea, informațiile primite pot ajuta companiile să-și îmbunătățească procesele de training prin identificarea domeniilor în care angajații duc lipsă de abilități și competențe.

Alte benefecii ale unui mistery shopper:

  • permite monitorizarea și măsurarea performanței serviciului;
  • îmbunătățește retenția clienților;
  • crește gradul de conștientizare al angajaților cu privire la servirea clienților;
  • monitorizează condițiile locației;
  • asigură calitatea livrării de produse / servicii;
  • sprijină programele de promovare;
  • permite analize competitive între locații;
  • identifică nevoile de training și oportunitățile de vânzare;
  • asigură relații cu clienții pozitive pe prima linie;
  • fortifică integritatea și cunoștințele angajaților;
  • încurajează insistența angajaților de a-și întâlni clienții.

Photo credit: Sergiu Nista / Unsplash