Compania BlackBerry trece printr-o perioadă dificilă în care este nevoită să gândească o nouă strategie și să găsească cele mai bune alternative de a crea noi telefoane și sisteme de operate, informează chicagotribune.com.
În luna august, BlackBerry își exprima speranța că va reuși să prindă din urmă Apple și Google în ceea ce privește telefoanele și sistemele de operare, dar în tot acest timp cota de piață a scăzut, la fel ca și numărul clienților. În acest context, compania a format un comitet special care să analizeze opțiunile de salvare.
Bert Nordberg, membru al comitetului, a declarat, recent, că soluția pentru BlackBerry ar fi să rămână o companie de telefonie mobile nișată, dar să își vândă o parte din acțiuni. El a explicat că este nevoie de o astfel de măsură pentru a scăpa de decalajul format între valoarea teoretică a companiei, valoarea de pe hârtie și modul în care este percepută ea pe Wall Street.
Potrivit publicației The Wall Street Journal, Blackberry nu a reușit din mai 2012, când au început problemele, să găsească o soluție optimă. A continuat să se concentreze pe realizarea de telefoane noi, deși începuse deja să piardă clienții.
Brandul a lansat la începutul anului un nou sistem de operare, BlackBerry 10, a lansat și un telefon touchscreen care să opereze cu BB10, dar vânzările au fost slabe, iar compania a fost nevoită să ajusteze prețurile. Cu toate aceste noutăți pe piață, analiștii au considerat că vânzările nu vor crește prea curând.
Cei de la WSJ sunt de părere că BlackBerry ar trebui să ia în considerare opțiunea de a se vinde unor companii mai puternice precum Samsung, HTC sau Lenovo.