CMO-ul Sephora, despre stereotipurile legate de femei și tehnologie

CMO-ul Sephora, despre stereotipurile legate de femei și tehnologie

Bărbații sunt cei care se adaptează la noile tehnologii mult mai repede. Acesta este unul dintre miturile pe care CMO-ul Sephora, Julie Bornstein, a încercat să le demonteze pentru cei de la Business Insider.

În prezent, femeile reprezintă una dintre categoriile demografice în creștere în ceea ce privește utilizatorii de Internet și de tehnologie. Potrivit BlogHer study, aproximativ 87 de milioane de femei, cu vârste cuprinse între 18 și peste 60 de ani sunt online. În acest context, femeile sunt și unele dintre utilizatorii de top care au aderat la comerțul electronic mobil.

În același timp, studiile arată că femeile sunt cele care petrec mai mult timp decât bărbații vizitând site-urile retailerilor.

Julie Bornstein a identificat trei modalități prin care brandurile pot atrage mai mulți clienți din rândul femeilor online cât și offline.

1.      Trebuie să oferi o experiență socială

Femeile folosesc foarte mult rețelele de socializare. Prin urmare, brandurile trebuie să gâdească strategii de promovare prin intermediul acestor site-uri pentru a ajunge la consumatoare.

De exemplu, clientele Sephora sunt active și împărtășesc informații despre produsele pe care le folosesc pe Pinterest și pe Facebook. Deși Pinterest nu aduce atât de mulți followeri precum Facebok, CMO-ul Sephora consideră că Pinterest poate fi folosit pentru a crește vânzările.

De exemplu, în 2012,  în perioada de sărbători Sephora a creat un board special pe Pinterest pentru a-și prezenta produsele de sezon.

2.      Trebuie să creezi o experiență mobile

Dincolo de stereotipuri, femeile s-au numărat printre primii utilizatori de iPhone și iPad. Cum traficul de pe dispozitivele mobile vine în proporție de 70% din sisteme iOS, Sephora se concentrează pe dezvoltarea de aplicații care pot fi folosite pe platforme Apple.

CMO Sephora recomandă brandurilor să determine cu exactitate tipul de consumator pe care îl au și ce dispozitive folosește pentru a putea personaliza experiența pe dispozitivele mobile pe care o vor avea clienții.

3.      Integrează experiența online cu cea offline

CMO-ul Sephora recomandă brandurilor să creeze o punte între online și offline. Sephora, de exemplu, a implementat Color IQ, un sistem care permite utilizatorului să determine cu exactitate nuanța pielii, în așa fel încât clientele să poată alege în magazine fondul de ten potrivit. Această tehnologie îmbină produsele Sephora cu atributele lor.

Tehnologia alterează experiența consumatorilor cu produse pe mai multe paliere. Pentru a rămâne, însă, vizibil, spune CMO Sephora, nu trebuie să te temi de tehnologie, mai ales dacă vrei să ajungi către o parte importantă a consumatorior, femeile.