Cum te ajută rețelele de socializare să îți promovezi afacerea

de Ozana Giuşcă, Small Business Growth Expert, Author, Speaker

O strategie coerentă pe rețelele de socializare va duce la creșterea traficului pe site-ul companiei, va consolida brandul și va spori vânzările.

Dacă nu ai început încă să îți promovezi afacerea pe rețelele de socializare, este momentul să o faci. Potențialii tăi clienți sunt deja acolo și așteaptă să te întâlnească.  Pe rețelele de socializare, poți dialoga cu clienții existenți și poți iniția conversații cu potențialii consumatori. În plus, fiecare profil pe care îl vei crea îți va îmbunătăți performanța în căutările organice pe google.com și alte motoare de căutare.

Campania pe o reţea de socializare nu trebuie să urmărească „like“-urile

Multe afaceri își transformă activitatea pe rețelele de socializare într-o simplă goană după ”like”-uri. Numărul tău de prieteni, comentariile sau urmăritorii rareori măsoară corect succesul tău în social media. Obiectivele unei strategii corecte sunt creșterea traficului pe site-ul companiei, generarea unor piste de vânzări, consolidarea brandului companiei, creșterea vânzărilor și aprofundarea cunoștințelor despre clienți. Stabilește-ți obiective relevante și măsoară-le corelând informațiile oferite de platformă (de exemplu, Facebook Insights) cu cifrele interne pe care le deține compania ta.

Alege un canal de promovare principal

Dacă ai o afacere mică sau mijlocie, resursele tale pentru promovare sunt limitate. Strategia pe care o recomand este să îți alegi un canal de promovare principal și alte două-trei rețele ”pasive”. Pe canalul principal, vei avea o strategie propriu-zisă, iar pe cele secundare doar vei redistribui, periodic, informațiile publicate pe canalul principal. În acest fel, nu îți vei irosi resursele pe prea multe platforme și, în același timp, vei beneficia de o vizibilitate bună pe Internet.

Deși fiecare rețea are specificul ei și necesită o strategie diferită, este indicat să începi cu obiective realiste. În momentul în care campaniile tale vor deveni sustenabile, poți realoca veniturile și să începi să folosești în mod activ mai multe canale. Astfel, vei avea strategii dedicate pentru fiecare canal în parte.

Dacă nu știi încă pe care dintre rețelele de socializare se află clienții tăi, poți afla direct de la ei: redactează chestionare pe tema relației cu clienții și chestionare de evaluare, care măsoară satisfacția consumatorilor. Dacă nu poți identifica o tendință clară, poți începe cu Facebook, întrucât este platforma cu cea mai mare audiență.

Pentru cele mai multe afaceri, pagina de Facebook poate reprezenta locomotiva activităților de promovare pe social media, iar Google+, LinkedIn și Twitter funcționează bine ca platforme secundare.

Cum îţi ajută afacerea cele mai populare reţele de socializare

Facebook

Cu peste 1,4 miliarde de utilizatori la nivel global și peste șapte milioane în România, Facebook este, de departe, cea mai populară rețea de socializare. Strategia organică de promovare a afacerii pe Facebook poate include prezentarea serviciilor și produselor, prezentarea experiențelor clienților ori prezentarea unor promoții sau oferte speciale. Este important să nu postezi doar mesaje promoționale, ci și mesaje educative și de divertisment relevante pentru potențialii tăi clienți. După un timp, vei identifica tipurile de postări care îi interesează pe clienții tăi. Poți folosi postările sponzorizate pentru mărirea audienței. Prin ”Boost Posts” sau Facebook Ads, poți ajunge la un public larg, fără să aloci bugete mari. Strategiile mai avansate presupun folosirea paginii de Facebook, în  combinație cu blogul companiei sau blogul personal, în cazul serviciilor freelance și cu un program de e-mail marketing.

Google+

Recomand tuturor clienților mei să își facă o pagină Google+.  Chiar dacă alegi să nu folosești proactiv această pagină pentru promovarea afacerii tale, simpla ei existență te va ajuta să fii mai vizibil pe Internet. Google este proprietarul principalului motor de căutare online, astfel încât, deloc surprinzător, un site care are atașat și un cont Google+ va fi favorizat de algoritmul care stabilește ordinea rezultatelor pe paginile de căutare. O invesție de jumătate de oră în crearea unei pagini Google+ va fi răsplătită cu o vizibilitate mai bună. Dacă, în plus, republici periodic informații pe care le distribui pe alte platforme, nu ai decât de câștigat.

LinkedIn, YouTube și Twitter

Cu 1,3 milioane de utilizatori în România, LinkedIn reprezintă o alternativă bună pentru afacerile business-to-business. YouTube, cu peste cinci milioane de utilizatori unici,  este o alegere potrivită pentru cei care au posibilitatea să genereze conținuturi video proprii sau au investit deja în publicitate TV.  Fiind în proprietatea Google, YouTube contribuie semnificativ și la îmbunătățirea performanțelor de SEO pentru afacerea ta. Twitter este o rețea foarte populară în Statele Unite și în lume, dar în România are doar 30.000 de utilizatori activi.

Instagram și Pinterest

O categorie aparte de servicii și produse este reprezentată de rețelele cu un puternic caracter vizual. Dacă ai o afacere de tipul acesta (fotografie, modă, design, arhitectură, producție video, arte, manufactură), poți folosi Instagram și Pinterest. Instagram are peste 200.000 de conturi și aproape 40.000 de utilizatori activi, iar Pinterest devine și el tot mai popular în România. Deși nu au o audiență foarte mare, aceste rețele ajută mult afacerile nișate.

Ai întrebări despre cum poţi aplica această tactică pentru dezvoltarea afacerii tale? Scrie-ne, iar Ozana îţi va răspunde personal.

Vezi şi: https://tooliers.leadpages.co/scoala-de-business-romania-libera-2015/

Despre Ozana Giuşcă:

Ozana este genul de antreprenor în serie, ea înfiinţând şi conducând, la ora actuală, cinci companii. A adunat 18 ani de experienţă profesională, dintre care 10 chiar în City of London. A absolvit un MBA în Finanţe la London Business School, este expert certificat în Corporate Finance şi Visiting Lecturer la Queen Mary, University of London.

În data de 18 august, Ozana va susţine la Bucureşti, în cadrul Business Summer School, un workshop dedicat dezvoltării afacerilor.

(Foto: www.shutterstock.com)