Michael Dell a reușit în luna septembrie să își recâștige compania pe care a fondat-o cu scopul de a încerca să o ajute să își revină din pierderile suferite. Pentru a o recupera el a oferit peste 24 de miliarde de dolari.
Dell are, potrivit publicației Time, o istorie de 29 de ani în domeniul tehnologiei. Și chiar dacă mare parte dintre brandurile cunoscute din zona de IT și-au cunoscut succesul în Silocon Valley, Dell s-a format și s-a dezvoltat în Round Rock, Texas. Și-a format o reputație de companie sigură, accesibilă cu un sistem de comandă original construit de Michael Dell.
În ultimii ani, însă, Dell s-a confruntat cu noile provocări ale pieței, precum creșterea cererii pentru tablete și smartphone-uri.
Ceea ce își propune Michael Dell să facă acum cu brandul său este să o transforme într-o companie de servicii IT, cu accent pe cloud computing, capabilă să concureze cu IBM, HP sau Cisco. În prezent, mare parte din profitul Dell vine în continuare din vânzările de PC-uri și laptopuri, o altă parte din servere și stocare, și un ultim 30% din servicii și software-uri.
Pentru că acum brandul este deținut exclusiv de către Michael, va fi mult mai ușor pentru companie să achiziționeze mai multe mici companii care să o ajute în a dezvolta o strategie axată pe stocarea de tip cloud computing. Avantajul Dell este acum că nu mai depinde de investitori publici, prin urmare poate gestiona creșteri și scăderi de prețuri așa cum își propune.
„Cea mai ușoară modalitate pentru a atrage consumatorii ar fi prin (prețurile mici) la calculatoare și servere. Sunt produse prezente în orice companie. Apoi (Dell) va putea oferi și platforma de stocare, siguranță și servicii”, a explicat Michael strategia Dell.