Evaluarea şi inovarea permanentă a modelelor de business, soluția de creștere în mediul de afaceri

Executivii a peste 90% din multinaţionalele din Statele Unite declară că sunt într-un moment de transformare a modelului de business, ca răspuns la evoluţia cerinţelor clienţilor şi a presiunii concurenţei, potrivit unui studiu realizat recent de KPMG.

Business Models Inc., reţeaua internaţională de strategie şi consultanţă în modele de afaceri, încurajează, prin urmare, managerii şi antreprenori să îşi revizuiască modelul de business ca să poată creşte în anul de criză 2014 şi să continue acest proces şi în anii următori.

«În România, dacă, până în 2009, regulile jocului şi evoluţia pieţei şi a consumatorilor erau puţin mai previzibile, ultimii ani au adus o schimbare radicală în obiceiurile şi, mai ales, în aşteptările consumatorilor. Criza financiară, concurenţa din ce în ce mai puternică şi apariţia unei noi generaţii de consumatori au făcut ca multe companii să îşi reevalueze produsele, politica de vânzări şi, uneori, chiar şi modelul de business în ansamblu», a declarat Vlad Craioveanu, Partener în cadrul Business Models Inc. CEE.

«Este o perioadă în care cu toţii căutăm noi soluţii şi în care trebuie să înţelegem că trebuie să ne uităm la trei componente: cine sunt cu adevărat clienţii noştri astăzi, care ne sunt atuurile şi experienţa internă, pe care o putem maximiza şi nu în ultimul rând să înţelegem de ce alte business-uri cu modele de operare diferite funcţionează bine», a explicat partenerul Business Models Inc. CEE.

Deşi România este a patra ţară din Europa, după Marea Britanie, Slovenia şi Finlanda, ca număr de angajaţi care sunt implicaţi în unul dintre cele trei stagii de intraprenoriat –  dezvoltarea unei idei noi, planificare şi implementare – aceştia sunt insuficient folosiţi în organizaţii, dată fiind lipsa unor instrumente specifice care să permită adaptarea modelului de business pentru a alinia ideile la potenţialul real de transformare.

De prea multe ori, organizaţiile caută imediat soluţii externe pentru a le ghida strategia şi planurile de dezvoltare, când răspunsurile există, de fapt, intern. Dar 80% dintre ideile pe care managerii le propun sunt de eficienţă, «cost-cutting» sau de creştere incrementală. Mai puţin de un sfert dintre ele au potenţialul de a genera o creştere semnificativă, însă cu un instrument holistic, dar simplu, aşa cum este Business Model Canvas, echipele generează idei mai bune cu o rată de realizare mult mai mare, a explicat, la rândul său, Patrick van der Pijl, producătorul cărţii Business Models Generation şi fondatorul Business Models Inc.

Business Models Inc. va organiza în data de 15-16 mai 2014 Master-class-ul Business Model Generation destinat managerilor, profesioniştilor responsabili de procese interne de inovaţie şi de dezvoltarea afacerilor, precum şi antreprenorilor care vor să clarifice şi să evalueze variantele de creştere organizaţională.

Master-class-ul va sprijini managerii, profesioniştii şi antreprenorii în procesul de învăţare a unei metodologii complexe, care este vizuală şi simplu de folosit apoi în practica internă de planificare, de desenare a strategiilor de dezvoltare şi în procesele de inovare, colectare şi implementare sustenabilă a ideilor de la angajaţi.