IBM – 7 trenduri în business-ul social pentru 2014

IBM - 7 trenduri în business-ul social pentru 2014

Vicepreședintele zonei de social business al IBM, Scott Hebner, a realizat pentru Forbes un top al celor mai importante șapte trenduri în afaceri pentru anul 2014.

Potrivit predicțiilor lui, consumatorii vor fi în centrul atenției, iar companiile nu îi vor mai privi ca simple segmente, ci ca pe individualități.

1. Business-ul social înseamnă colaborare, dar și deblocarea cunoașterii colective, a competenţelor diferențiate și a învățării rapide

Business-ul social nu mai înseamnă doar colaborare. Socialul înseamnă acum posibilitatea angajaților să își împărtășească cunoștințele și experienţa. Scopul va fi acela de a crea împreună, angajați și angajatori, o companie inteligentă.

2. Business-ul social va pune accent pe date de comportament în luarea deciziilor

Informațiile legate de comportamentele consumatorilor vor deveni din ce în ce mai importante. Organizațiile vor putea să analizeze sentimente, să învețe din experiențele clienților pentru a oferi produse valoroase .

3. Marketing-ul va deveni un serviciu

Pentru multe organizații, comunicarea prin intermediul rețelelor sociale a devenit un instrument de marketing. În 2014, însă, va fi mai puțin important câte like-uri primești pe Facebook, ci calitatea acelor like-uri și cine dă acele like-uri. O analiză asupra celor care dau like-uri va permite individualizarea consumatorilor. Luând consumatorul ca o individualitate și nu ca un segment, va permite companiilor să personalizeze experiențele clienților în funcție de nevoile lor. Marketing-ul se va transforma astfel, dintr-o funcție într-un serviciu.

4. Managementul de talente va fi esențial pentru departamentul de HR

Și departamentul de resurse umane va începe din 2014 să valorifice puterea socialului. În contextul în care oamenii își schimbă din ce în ce mai des jobul, origanizațiile vor căuta modalități pentru a crește loialitatea angajaților. Companiile și departamentul de HR vor pune accent pe analize prin intermediul cărora să înțeleagă mai bine comportamentul angajaților și ce anume îi motivează.

5. Consumatorul va contribui la inovație

Într-o eră digitală, clienții vor fi deschiși către influența consumatorilor pentru a putea construi noi modalități de personalizare a experiențelor clienților cu produsele oferite de companii.

6. Convergența între business-ul social, dispozitive mobile, Analytics și Cloud

2014 va aduce o convergență reală între business-ul social, big data, cloud computing și ceea ce înseamnă comunicarea prin intermediul dispozitivelor mobile. O companie din domeniul business-ului social va trebui să își construiască o platformă care să conecteze oamenii și să permită crearea de experiențe personalizate. Platforma se va dori a fi una care să poată integra SMAC (social, mobile, analytics și cloud).

7. Dezvoltarea jurnalismului de brand

Chiar IBM are în jur de 40.000 de jurnaliști de brand și creatori de conținut. Prin urmare, ei nu se bazează neapărat pe mijloacele de comunicare în masă pentru a-și spune povestea.

Companiile realiează cât de important este să angajeze profesionișit, bloggeri cunoscuți  pentru a primi o mai mare atenție asupra brandului.