Sfaturi adresate retailerilor pentru un Black Friday de succes

Black Friday

Ce intenționează să cumpere românii în perioada Black Friday și care sunt produsele care ajung până la urmă a fi cumpărate? În ajunul unei noi perioade de promoții, specialiștii din starcom MediaVest Group și Leo Burnett România revin cu un set de sfaturi pentru retailerii din online, dar și din offline.

Studiul realizat în 2015 de Starcom MediaVest Group și Leo Burnett România, în colaborare cu TNS România, și-a propus să ofere o imagine clară asupra comportamentului de cumpărare și a percepției pe care shopperii online din România o au asupra acestui eveniment.

Andreea Grigoroiu (Consumer Strategist – Starcom MediaVest Group) și Irina Cărbunescu (Senior Strategic Planner – Leo Burnett România) selectează cele mai importante informații rezultate din studiul anului trecut, cu un grad de aplicabilitate ridicat pentru promoția Black Friday de anul acesta.

  1. Produsele promovate

Atrage clienții promovând categoriile asociate cu Black Friday (electrocasnicele, produse IT&C, produse pentru casă sau fashion), dar nu neglija nici categoriile cu investiție financiară medie sau scăzută, care s-au dovedit a avea cea mai mare rată de conversie de la intenție la achiziție: îngrijire presonală, machiaj, parfumuri, cărți, ceasuri sau jucării.

De asemenea, ai în vedere că există câteva categorii de produse cu intenție de cumpărare dublă față de achizițiile efective, ceea ce arată o oportunitate mare de creștere a vânzărilor: aparate foto, console de jocuri, TV, vacanțe și computere & laptop-uri – motivul este diferența mare dintre reducerile așteptate și cele oferite.