Top 5 reguli esenţiale în implementarea unui proiect

de Robert Hogan

Companiile investesc nenumărate ore de muncă şi miliarde de dolari în căutarea unui singur lucru – următoarea idee genială. Cu toate acestea, de multe ori, ceea ce separă cele mai de succes companii de concurentele lor nu ţine nici de produs sau serviciu, nici de un plan de afaceri mai bun, ci de capacitatea lor de a se deplasa rapid şi eficient de la idee la implementare.

idea

Foto: nexusconsultancy.co.uk

De aceea, o atenţie sporită îndreptată către cele 5 reguli esenţiale ale implementării unui proiect poate crea o cultură de implementare eficientă şi poate duce la obţinerea unui avantaj competitiv.

1. Generaţi implicare (buy-in)

Procesul de implementarea aduce împreună oameni cu abilităţi, competenţe şi valori diferite. Pentru a crea buy-in, liderii trebuie:

– să creeze o agendă coerentă pentru oameni, aliniată cu valorile de bază ale companiei;

– să comunice agenda în cadrul tuturor departamentelor;

– să demonstreze că sunt implicaţi în activităţile de pe agendă.

2. Desemnaţi un lider

Structurile corporatiste care au la bază echipa sunt de flexibile, creative şi eficiente. Însă, echipele pot suferi o multitudine de disfuncţionalităţi, printre care: conflictul intern, gândirea de grup şi responsabilitatea difuză. Rezolvarea acestor probleme constă în desemnarea unei singure persoane responsabile pentru succesul sau eşecul proiectului. Un lider capabil poate stabili direcţia, atribui responsabilităţi, pune în aplicare termenele şi responsabiliza membrii echipei.

3. Desemnaţi un lider capabil de succes

Cea mai optimistă estimare prezice că mai mult de jumătate dintre persoanele aflate în prezent în poziţii de conducere vor eşua, de cele mai multe ori, din cauza comportamentului defectuos care le împiedică să construiască şi să menţină o echipă performantă. Din păcate, majoritatea oamenilor nu sunt conştienţi de aceste tipare de comportament deraiant. Auto-conştientizarea, o înţelegere realistă a punctelor forte şi a aspectelor de îmbunătăţit pot ajuta liderii să recunoască şi să atenueze aceste comportamente.

Citește și Lecţie de leadership: Vreți să vă schimbați compania?

4. Păstraţi liderii în funcţie

Într-o lume în mişcare rapidă, echipele de management sunt tentate să arate entuziasm pentru un proiect la început şi să treacă la următoarea provocare înainte ca proiectul iniţial să fie finalizat. Stabilirea unui deadline, furnizarea de rapoarte de status în mod regulat şi un sistem de bonusare în funcţie de performanţele atinse vor ajuta la menţinerea liderului în funcţie şi cooperant.

5. Recompensarea succesului

Pentru un lider, implementarea cu succes a proiectului poate însemna luni de muncă grea, ore suplimentare şi mult stres. Acelaşi lucru este valabil şi pentru membrii echipei. Recompensarea succesului creează un sentiment de apreciere. Atunci când angajaţii se simt apreciaţi, sunt mai implicaţi, lucrează mai mult şi sunt mai productivi.

Articol oferit de HART Consulting (www.hart.ro), partener autorizat al Hogan Assessment Systems în România şi Republica Moldova.