Transparența în afaceri. De ce un start-up a ales să facă publice salariile angajaților

Transparența în afaceri. De ce un start-up a ales să facă publice salariile angajaților

Buffer este un start-up american specializat în social media care ajută utilizatorii să programeze update-uri potrivite pe rețelele de socializare. Recent, potrivit qz.com, compania a luat decizia de a face publice salariile tuturor angajaților pe care îi are.

De ce această strategie de transparentizare?

„Sperăm să ajutăm alte companii să se gândească la cum să stabilească salariile. De asemenea, această strategie ne va ajuta să primim feedback din partea comunității”, au explicat cei de la Buffer .

Strategia, denumită ”default to transparency” își propune să facă toate operațiunile companiei cât mai transparente posibil.  Ca parte a strategiei, compania publică lună de lună veniturile (de exemplu,  CEO-ul Buffer câștigă peste 150.000 de dolari, COO-ul peste 140.000 de dolari, iar CTO-ul , peste 130.000 de dolari) și permite tuturor membrilor companiei să aibă acces la schimburile de mailuri dintre angajați.

Buffer încearcă să construiască o cultură organizațională cât mai corectă, în așa fel încât să își motiveze oamenii și să îi încurajeze să rămână în firmă, în contextul în care multe companii se confruntă cu problema retenției angajaților.

Buffer nu se oprește doar la a face publice salariile, ci oferă și explicații cu privire la cum se poate calcula salariul unui angajat.

Desigur, strategia aplicată de Buffer a căpătat și critici. Unii specialiști sunt de părere că a face publice salariile la nivel general este o dovadă de corectitudine și deschidere, dar, pe de altă parte, a face publice salariile fiecărui angajat, duce strategia într-o altă zonă, care vizează dreptul la intimitate.