Articol de: Andreea Agapi, Software Matchmaker – Gentlab
În prezent, generația Millennials este considerată drept „capitalul uman” cu cea mai mare cerere pe piața forței de muncă, în țările dezvoltate. Faptul că tehnologia le-a fost la îndemână și utilizarea acesteia a devenit un automatism face ca și capacitatea lor de adaptare la noile tendințe să fie flexibilă.
Astfel, aplicațiile legate de IoT (Internet of things) domină piața la nivel global în anul 2017. Astăzi, există deja peste 6 miliarde de gadgeturi conectate. Internetul obiectelor modelează tendințele viitoare ale aplicațiilor mobile, deoarece aproape fiecare soluție IoT are nevoie de o aplicație dedicată, care să permită utilizatorilor să gestioneze dispozitivele inteligente. Deși construirea software-urilor legate de IoT nu este atât de diferită de ceea ce au făcut dezvoltatorii de-a lungul timpului, majoritatea soluțiilor IoT sunt inovatoare și, implicit, necesită deseori integrarea cu dispozitive și servicii terțe sau de nișă. Când vine vorba despre construirea soluțiilor IoT, securitatea aplicațiilor mobile este esențială.
Un exemplu este asistența medicală – una dintre cele mai promițătoare piețe IoT, care va ajunge la 163 miliarde de dolari până în 2020. IoT va permite oferirea de soluții de comunicație revoluționare. Eve Andersson, managerul de accesibilitate de la Google, a specificat că „persoanele cu nevoi speciale nu doresc să aibă aplicații mobile și gadgeturi inteligente concepute special pentru ei; în schimb, ar dori să utilizeze în mod diferit aplicații și dispozitive obișnuite”. Anul 2017 aduce crearea de aplicații în punctul în care, dezvoltarea mai multor scenarii de utilizare a unei aplicații și capacitățile mixte în timpul etapei Proof of Concept să se alinieze nevoii fiecărui tip de utilizator.
Software-urile de mesagerie virtuală continuă să evolueze. Organizațiile caută noi modalități de a contacta publicul-țintă. Deși utilizatorii petrec peste 85% din timp în aplicații de tip chat, aplicații precum WhatsApp, Facebook Messenger și WeChat ocupă în continuare primele locuri în topul mesageriilor online. O nouă tendință în comunicarea online sunt platformele și aplicațiile special create pentru business. Dacă aplicațiile amintite mai sus creează șansa comunicării într-un mod informal, o aplicație de messenger business oferă posibilitatea creării de comunități care împărtășesc nevoia de dezvoltare profesională, de cunoaștere, de schimb de experiență și idei în domeniul în care oamenii lucrează.
Deși din numărul total de aplicații dezvoltate în 2017 doar 0,1% vor avea succes, piața globală de aplicații mobile depășeste astăzi cifra de 77 miliarde de dolari și va continua să crească până la sfârșitul anului curent.
(Foto: Saulo Mohana, Unsplash)