Cum să fii un lider plăcut și carismatic

Unii oameni se fac instantaneu plăcuți, orice ar face sau ar spune. Această carismă oferă beneficii evidente pentru un antreprenor sau un om de afaceri. Cum pot unii oameni să îi convingă pe ceilalți să îi accepte atât de ușor? Și cum antreprenorii și oamenii de afaceri își pot dezvolta carisma pentru a câștiga mai mulți oameni cu mai puțin efort?

Carisma este de obicei considerată o trăsătură inerentă sau o caracteristică, dar adevărul este că aceasta este o abilitate, sau mai degrabă un set de aptitudini care pot fi învățate, îmbunătățite și implementate în trăsături interpersonale. Veți deveni mai carismatici și veți îmbunătăți modul în care ceilalți vă răspund prin acordarea atenției către o combinație de limbaj corporal, abilități interpersonale și inteligență emoțională.

Arătați un interes real pentru ceilalți

Cuvantul cheie aici este „autentic”. Daca poti dezvolta un interes autentic față de alți oameni și demonstrați acest interes prin a pune întrebari și a fi curios în legatura cu răspunsurile, carisma dvs. crește. Oamenilor le plac oamenii care îi plac la rândul lor.

O parte a cultivării acestei abilități este actul de ascultare radicală. În timp ce cealaltă persoană vorbește, ascultă cu adevărat ceea ce spune ea. Nu încercați să formulați răspunsul dvs. în timp ce altcineva vorbește. Mult noroc. Nu este ușor și nu este ceea ce suntem învățați să facem.

Fii incluziv pentru a-ți construi carisma

Utilizați povești și anecdote care construiesc un sentiment de echipă, cum ar fi o armată pe marș sau o echipă sportivă care ocupă terenul, pentru a ajuta la construirea coeziunii în grupul dvs. Acest lucru se traduce apoi în tine fiind văzut ca un lider fără teamă. Exemplul clasic al acestui lucru este celebrul „Sf. Discursul lui Crispin „în piesa lui Shakespeare.

Cu toate acestea, fiți incluziv. Nu vorbiți despre „bărbați” sau „frați” atunci când aveți în cameră și femei. Dacă vrei să fii un lider mai carismatic, atunci trebuie să construiești o echipă eficientă, iar echipele eficiente trebuie să îmbrățișeze toți membrii lor, scrie entrepreneur.com

Mențineți contactul vizual, dar nu prea mult

Întâlnirea în ochii cuiva întărește relația, dar prea mult face rău. Privind adânc în ochii cuiva fără să clipiți, îl puteți face pe cel în ochii căruia vă uitați să se simtă înspăimântat.

În schimb, încercați să mențineți contactul vizual timp de câteva secunde într-o conversație unu-la-unu înainte de a rupe contactul și de a muta privirea în altă parte (de exemplu, la notele dvs. sau în afara ferestrei).

Urmăriți-vă limbajul corpului

Multă carismă personală se reduce la limbajul corpului. Vechea regulă privind oglindirea posturii unei persoane cu care încercați să stabiliți raporturi se aplică cu siguranță. Și în cele mai multe situații publice, veți dori să evitați căutarea, ca și cum ați încerca să vă ascundeți prin trecerea brațelor, retragerea într-un colț sau închiderea altfel a persoanei fizice.

Este important să elimini obiceiul de a fugi. Comportamentele comunică doar un singur lucru: „Nu vreau să fiu aici”. Folosiți mișcări deliberate. Rezistați nevoii de a vă atinge fața, de a vă scărpina sau de a înghiți prea des.

Lucrați la vocea dvs.

Ticurile și problemele vocale pot afecta semnificativ modul în care este perceput un vorbitor. O persoană cu o voce caldă, o enunțare clară și o modalitate ușoară de a vorbi poate provoca sentimente de sporire a încrederii și fidelității. În timp ce o persoană cu un ton ciupit sau nazal face ca ascultătorii să-și îndrepte atenția în altă parte.

Cea mai bună modalitate de a vă aborda propriile probleme vocale este să le identificați mai întâi. Întrebați-vă un bun prieten pentru un feedback cinstit, sau înregistrați-vă vorbind câteva minute și apoi ascultați.

Sursa foto: Unsplash