Cum lucrezi cu un șef dificil?

Cum gestionezi un sef dificil

Ai o pregătire excelentă în domeniu, ai experiență de muncă, ești implicat și responsabil. Cu toate acestea, nu reușești să îți mulțumești managerul actual. Tot ceea ce faci pare a nu fi suficient de bun pentru el. Nu știi cum să gestionezi situația și te gândești să demisionezi. Înainte de a lua o astfel de decizie, încearcă să pui în practică câteva tehnici care să te ajute să rezolvi problema.

Învață ce este important pentru el

Observă cum se comportă atunci când este mulțumit de oamenii care lucrează pentru el. Descoperă care sunt lucrurile mici care îl încântă și pune-le în aplicare. Poate fi vorba despre atenția la detalii, despre o formă de adresare politicoasă, despre rapiditate. Există anumite lucruri pe care le apreciază la oamenii care lucrează pentru el. Încearcă să afli care sunt acestea. Dacă acele lucruri nu sunt în acord cu principiile tale, nu trebuie să le pui în aplicare. Sunt însă niște aspecte mici, care, odată adaptate, pot produce schimbări mari.

Vorbește pe limba lui

Fiecare persoană are un mod aparte de a comunica. Îi place o anumită atitudine sau o formă de exprimare. Este important să identifici care este stilul preferat de a comunica al șefului tău. Este foarte probabil să fie un om căruia îi place stilul direct, iar forma ta indirectă sau extrem de politicoasă de a comunica să îl deranjeze. Identifică modul în care preferă să comunice și adaptează-te stilului său. Ai putea fi susprins de discuția plăcută de care veți avea parte.

Află ce îl deranjează

La fel de important ca a descoperi ceea ce este relevant pentru el este să descoperi ceea ce nu este și ceea ce îl deranjează. Încearcă să afli care sunt lucrurile care îl nemulțumesc la alți angajați și ai grijă să nu faci niciodată aceleași greșeli. Atâta timp cât poți evita să faci lucruri care îl deranjează, relația voastră se poate îmbunătăți. Încearcă să îți cunoști șeful cât poți de bine din relațiile pe care le are cu ceilalți și să îți adaptezi comportamentul în funcție de acestea.

Găsește un sprijin

Dacă observi că nu ai sprijin din partea șefului tău, este important să găsești o altă persoană care să te ghideze. Poate fi cineva care îl cunoaște suficient de bine și te poate ajuta în relația cu el. În același timp, poate fi o persoană cu influență în companie, care îți recunoaște valoarea și te poate ajuta să avansezi. Important este să ai o persoană în companie care să te sprijine și să te evalueze corect, astfel încât, atunci când decizi să îți confrunți șeful, să ai sprijinul său.

Citește și 5 activități pentru un manager performant

Foto: Pixabay

Sursa: www.allbusiness.com

  •  
  •  
  •  
  •  
  •