Articol de: Elena Badea, Managing Partner, Valoria Business Solutions
Probabil că imediat după ce ai citit titlul acestui articol în mintea ta au început să se deruleze imaginile acelor prezentări pe care le-ai ținut și care, ori au mers foarte prost, ori au mers foarte bine. De aceea, m-am gândit să-ți propun 5 trucuri pentru o prezentare de succes. Dincolo de faptul că sunt extrem de practice și le vei putea aplica imediat, ele vor avea efectul de a diminua starea de anxietate a începutului unei prezentări și vor aduce rapid reacții pozitive din partea audienței. Să începem!
1. Folosește verbe vizuale, auditive, kinestezice în primele 2-3 fraze.
Este cunoscut deja faptul că fiecare dintre noi are un canal senzorial preferat pentru primirea informațiilor. Știm că unii dintre noi sunt preponderent vizuali, iar alții sunt auditivi sau kinestrezici. Cel mai probabil, într-o audiență vom avea 35% vizuali, 15% auditivi și 50% kinestezici. Ca urmare, îți recomand ca în primele 2-3 fraze să folosești verbe pentru fiecare dintre aceste categorii de oameni din audiență.
Iată un exemplu: „Bună dimineața tuturor! În cele 10 minute care urmează, veți vedea cum au crescut vânzările departamentului în primele două luni ale anului și ce factori au contribuit la acest rezultat. Apoi, vom auzi noutățile pe care ni le aduc directorii regionali din teritoriu. Sunt convinsă că simțiți deja că am demarat excelent anul 2016 și vreau să vă felicit pentru asta!”
Înainte de fiecare prezentare, scrie și învață un mic text în care să te asiguri că ai pus verbele vizuale, auditive și kinestezice care să câștige atenția tuturor celor din sală.