Cum îţi vei măsura viaţa – Clayton Christensen

Cum îţi vei măsura viaţa - Clayton Christensen

Creatorul conceptului de disruptive innovation (inovaţie disruptivă) şi unul dintre cei mai apreciaţi teoreticieni în domeniul inovaţiei, Clayton M. Christensen a fost numit cel mai influent gânditor de business din lume.  El ocupă poziţia nr. 1 în ultima ediţie a topului Thinkers50, echivalentul Oscarului pentru teoreticienii în management şi leadership. Printre câştigătorii acestui titlu s-au regăsit de-a lungul timpului Steve Jobs, Richard Branson, Bill Gates, Peter Drucker şi Michael Porter, informează un comunicat al EY, remis Manager Express.

Clayton M. Christensen abordează în noua sa carte, considerată de Steve Jobs singura carte de business care l-a influenţat profund, problema adevăratei reuşite în viaţă, propunând “o metodologie de analiză” pe care a testat-o ani de zile în cursul său de la Harvard.

Noutatea cărţii lui Clayton Christensen este dată de abordarea diferită faţă de modul în care unii gânditori contemporani abordează problema.“Eu nu intenţionez aşa ceva cu cartea pe care o aveţi în faţă”, spune el. „Nu există răspunsuri simple la problemele fundamentale ale vieţii. Dar vă pot oferi nişte instrumente, pe care le voi numi teorii în această carte, care vă vor ajuta să alegeţi alternativa cea mai potrivită pentru circumstanţele vieţii voastre”, adaugă Clayton Christensen.

O strategie, fie ea de afaceri sau în viaţa personală, se creează prin sute de decizii luate zilnic în privinţa modului în care ne cheltuim timpul, energia şi banii. Cu fiecare clipă din viaţa ta, cu fiecare decizie luată despre felul în care îţi consumi energia şi banii, faci o declaraţie despre ceea ce contează realmente pentru tine. Poţi vorbi la nesfârşit despre ţelurile clare pe care le urmăreşti şi despre strategia pe care o ai pentru viaţa ta, căci în ultimă instanţă ele nu înseamnă nimic, dacă nu-ţi investeşti resursele disponibile într-un mod care să concorde cu strategia ta. La urma urmelor, o strategie nu înseamnă nimic mai mult decât bune intenţii, dacă nu se vede pusă eficient în practică”, spune Clayton Christensen

La a doua colaborare cu Publica, firma EY România (Ernst & Young) susţine acest proiect din dorinţa de a oferi cititorilor din România accesul la unul dintre cele mai importante texte de dezvoltare personală scris în ultimii ani.

Autorul este ca un ceasornicar minuţios care, la masa lui de lucru, desface conceptual mecanismul, îl recompune prin exemple şi da ora exactă în interpretarea inovaţiei. Cartea oferă o perspectivă originală privind felul în care urmărirea realizarilor imediate ne blochează calea către succesul durabil. Activarea mecanismelor mentale individuale ce ţintesc recompense imediate: încheierea unei afaceri, obţinerea unei promovări sau creşterea salariului sunt extinse şi la nivelul organizaţional îmbrăcând forme specifice. Companiile urmăresc indicatorii financiari, creşterea cotei de piaţă şi rezultatele tangibile imediate fără să observe schimbările accelerate din industrie şi să inoveze. Clayton Christensen pune în oglindă oamenii şi organizaţiile, stabileşte ca element comun nevoia de gratificaţii imediate, pleacă de la exemple concrete în argumentaţie şi propune ca remediu inovaţia”, este de părere Elena Badea, Director de Marketing şi Comunicare, EY România.

Despre EY România

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 167.000 de angajaţi în 700 de birouri din 140 de ţări şi venituri de aproximativ 24,4 miliarde de dolari în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2012.