Cele opt tehnologii despre care orice antreprenor ar trebui să știe

Cele 8 tehnologii despre care orice antreprenor trebuie sa stie

Apariția noilor tehnologii determină ca schimbările să se întâmple într-un ritm foarte alert și poate fi dificil pentru companiile mici să țină pasul cu ele.

Antreprenorii de astăzi nu au nevoie să fie convinși de importanța tehnologiei sau de schimbările rapide care se petrec și care le pot afecta business-ul, însă este dificil să te ții pasul și să știi pe ce să te orientezi. Analiștii de la PricewaterhouseCoopers spun că impactul tehnologiei permanent schimbătoare reprezintă un ”megatrend” – o schimbare atât de mare încât ”toate companiile ar trebui să își dezvolte o strategie pentru tehnologii în curs de dezvoltare”. Ei au identificat opt puncte cheie cărora toate companiile ar trebui să le acorde atenție.

Inteligența artificială

Piața pentru inteligența artificială este în continuă creștere și se estimează că va valora 36 miliarde de dolari pînă în anul 2025. Profesorul Michael Feindt, un fost om de știință la Cern și acum director științific la compania Blue Yonder specializată în aplicații predictive, spune că mașinile pot învăța mai bine decât oamenii din experiențe anterioare și sunt foarte eficiente în a face predicții imparțiale. Feindt spune că acestea sunt o unealtă foarte puternică în medii cu competiție mare cum ar fi vânzările cu amănuntul. Doar că să înveți o mașină durează mult și necesită un volum mare de date. ”Cel mai bun sfat pe care îl pot oferi este să nu aruncați datele ce țin de business; datele sunt importante”, spune Feindt.

Realitatea cumulativă (Augmented reality)

Realitatea cumulativă este înrudită cu mai binecunoscuta realitate virtuală și împreună în față cu business estimat la 120 miliarde de dolari până în anul 2020. Dar consultantul PwC pentru inovații Jeremy Dalton spune că sunt diferențe clare între cele două – realitatea virtuală este o experiență care captivează, în timp ce realitatea cumulativă oferă posibiliatea de a introduce o imagine virtuală în mediul real. Astfel că un producător de motoare de automobile poate să creeze o imagine holografică a unui model propus. ”Oamenii vor putea să meargă în jurul modelului, să se uite cu atenție la piese și să înțeleagă conceptul înainte ca acesta să existe fizic”, spune Dalton. ”Această tehnologie ar putea avea un impact major în domenii precum producție, design arhitectural și crearea de prototipuri”.

Blockchain

Blockchain este cel mai bine cunoscut ca jurnalul contabil al tranzacțiilor cu bitcoin. Însă antreprenorii au descoperit ca există mai multe întrebuințări pentru bazele de date de tip blockchain sau jurnale contabile distribuite și investițiile nu întârzie să apară. Profesorul Andrei Kirilenko de la Colegiul Imperial de Școala Afacerii spune că această tehnologie are potențialul să întrerupă multe afaceri și să fie următoarea mare tehnologie a serviciilor financiare. ”Blockchain este un cod pe care oricine cu un calculator sau smartphone poate să îl folosească pentru a crea, schimba și să înregistra valori”, explică Kirilenko. ”Unul dintre beneficiile acestei tehnologii este o modalitate completă, neschimbătoare dar în același timp liber observabilă de înregistrare a tranzacțiilor.”

Pe lângă acestea, practic nu poate fi atacată, ceea ce înseamnă că poate fi folosită ca o sursă de informație sigură și securizată. Așa și participanții pot valida persoanele sau companiile cu care tranzacționează și astfel se scurtează timpul de așteptare. ”Din punctul de vedere al unui economist, se pot trage multe foloase prin această tehnologie, permițându-le persoanelor să solicite și să furnizeze resurse fără bariere provocate de guverne și instituțiile financiare.”

Drone

Doctorul Kevin Curran, membru senior al Institutului de Inginerie Electrică și Electronică, spune că progresul tehnologiei dronelor combinat cu dorința de a reduce costurile cu energia înseamnă că dronele vor deveni ceva comun în următorii 5 ani – PwC estimează că piața dronelor va valora 127 miliarde de dolari până în 2020. Curran previzionează că livrările de la supermarket, fotografia aeriană, reclamele la evenimentele publice, precum și securitatea și supravegherea vor utiliza drone în curând. Însă el avertizează și cu privire la probleme de securitate, intimitate și reglementările Autorității Civile Aeriene. ”Dronele s-au dezvoltat rapid într-un timp scurt și în curând vom vedea afaceri care încep să activeze și în mediul aerian.”

Internet of Things (IoT)

Cercetătorii de la Cartner estimează că vor fi 6.4 miliarde de ”lucruri” conectate la internet până la finalul anului 2016. Heidi O’Leary, consultant principal la Market Gravity, spune că se așteaptă la creșteri mari în tehnologia ”smart home” cum ar fi termostate inteligente, lumini și sisteme de securitate, precum și accesorii ca ceasuri smart, echipamente de fitness și plată. O’Leary afirmă că multe dintre aceste produse sunt în faza lor incipientă dar se așteaptă la creșteri substanțiale în următorii cinci ani, chiar dacă în prezent există piedici în a convinge populația de valoarea acestor obiecte. ”Majoritatea industriilor întâmpină probleme în valorificarea IoT-urilor, însă au informația și posibilitatea de dezvoltare, în timp ce antreprenorii au avantajul că pot reacționa rapid și nu trebuie să adapteze arhitecturilor greoaie din lumea echipamentelor conectate, atfel creându-se oportunități de colaborare.”

Roboți

Experții spun că piața roboticii și echipamentelor automatizate intră acum într-o fază mai avansată și predicțiile ajung la 226 bilioane dolari pentru 2021. Graham Mackrell, directorul Harmonic Drive UK companie care a creat piese pentru Nasa, pentru misiunile pe Marte, spune că roboții colaboratori (cobots) care sunt configurați să imite și să ”învețe” de la oameni vor revoluționa locurile de muncă. Aplicațiile sunt multiple, de la mânuirea materialelor și producția auto, până la distribuirea medicamentelor în farmacii și a mâncărurilor. ”Un om ar sta lângă un robot și l-ar ghida pentru o sarcină. Mișcările sunt înregistrate în timp real și computerul intern al robotului începe să dezvolte programul cu comenzile necesare, permițându-i robotului să repete sarcina”, adaugă Mackrell.

Realitatea virtuală

Doctorul Wendy Powell, lector la Universitatea Portsmouth, spune că acum chiar și cele mai mici business-uri își pot permite financiar tehnologia realității virtuale. ”Oferă oportunități imense, de la virtualizarea produselor, la tururi virtuale, pregătirea angajaților în procese critice de siguranță corporală, poate chiar să îmbunătățească sănătatea și bunăstarea angajaților și clienților,” afirmă Powell. ”Afacerile mai mari folosesc realitatea virtuală de ceva timp pentru simularea produselor, simulări și pregătiri. Diferența este că acum prețul nu mai este o barieră. Chiar și cele mai mici afaceri își pot permite să investească într-un produs de marketing de tur 3D, de exemplu.”

Imprimarea 3D

Profesorul Hari Mann de la Ashridge Executive Education previzionează că piața imprimărilor 3D vor revoluționa producția cu totul, permițând crearea de produse accesibilie și personalizate produse local. Piața se estimează că va atinge 30 miliarde de dolari până în 2022. ”Cred că vom vedea că produsele sunt livrate mult mai rapid, chiar și cele personalizate, pentru că vor fi produse local. Business-urile trebuie să se gândească cum se vor adapta și se vor folosi de această tehnologie atunci când va deveni mai accesibilă,” spune Mann.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •