Cum să îți organizezi și să îți planifici timpul eficient

Cum sa iti organizezi timpul eficient

Ți-ai dori să devii o persoană productivă, să faci totul ca la carte, să nu te simți obosit și să termini tot ce ai de făcut într-o zi? E simplu, când o spui și te gândeșți, însă, practic, nu reușești să faci nici măcar 70% din tot ce ți-ai propus.
Nu există îndoieli că unii reușesc mai bine decât alții. Cum? Iată câteva sfaturi ale specialiștilor:

1. Antrenează-ți prioritățile! Plasează obiectivele de îndeplinit în ordinea importanței. Concentrează-te pe acele lucruri care au un impact major asupra muncii tale, asupra sănătății sau asupra oricărui alt sector esențial pentru supraviețuire.

Citește și: Obiceiuri sănătoase pentru managementul timpului

2. Planifică! Prezentul. Și viitorul. Atent. Responsabil. Respectă-ți planul. Este un bun sistem de evidență și de înregistrare a timpului care se scurge.

3. Nu-ți fie teamă să delegi din sarcini! Dacă nu ai învățat încă, e momentul. În acest mod vei reuși să realizezi mai multe, însă asigura-te că persoanele respective sunt capabile să finalizeze lucrările. Chiar dacă vei pierde câteva minute pentru a te asigura de acest lucru, cel puțîn nu vei avea surprize neplăcute ulterior.

4. Fă o lista! Acolo e ziua ta, așa cum o vezi. Muncă ta și viață ta din ziua respectivă. Chiar dacă ți se pare de modă veche, asigura-te că o ai. Specialiștii susțîn că reprezintă o bună modalitate de a valorifica mai bine timpul. Iar orice progres făcut îți da un impuls psihologic pozitiv.

Citește și: Cum își petrec românii timpul liber: jocuri de noroc, concerte și festivaluri

5. Acordă unele marje de timp pentru a manevră mai eficient vremea. Adică, în cazul în care eșți convins că un lucru nu-ți ia mai mult de 10 minute, pune 15. Terminând mai repede vei găși motivarea de a face mai mult decât te aștepți.

6. Fii disciplinat! Este esențial dacă vrei rezultate pozitive. Altfel poți distruge un munte de muncă. Elimina pe cât posibil toate formele care îți distrag atenția de la ceea ce ai de făcut. Ai oameni în jurul tău? Desigur! Asigura-te că îți respectă muncă și știu să te lase în pace fără să-ți consume inutil timpul.

7. Fă un tablou al lucrurilor neprevăzute. Anticipează cât timp le poți acordă.

Realizând toate acestea, vei fi mai stăpân pe ține, dar și pe timpul pe care îl ai la dispoziție pentru a duce la îndeplinire sarcinile. Dacă-ți rămâne ceva și pentru o muncă în avans, te poți numi un câștigător în lupta cu timpul!

Citește și: Cele mai bune practici pentru a economisi timp atunci când conduci o afacere

Sursa foto: Unsplash