6 lucruri greu de realizat care îți pot îmbunătăți viața în 2016

6 lucruri greu de realizat care îți pot îmbunătăți viața în 2016

E prima săptămână din 2016, ceea ce înseamnă că e timpul să privești înainte și să te gândești la ce vei realiza în acest an, cât de mulți bani vei face. Acestea sunt întrebări potrivite pe care să ți le adresezi, dar cel mai bun mod de a începe anul este să te privești în oglindă și să te auto-analizezi, să vezi ce ai devenit ca persoană și ce ar trebui să schimbi la tine.

Nu este vorba de o dietă sau un nou program de exerciții, scrie Inc.com, care prezintă lucruri dificil de realizat, dar care îți pot îmbunătăți viața în 2016, potrivit BusinessInsider.

  1. Ascultă cu atenție.

În conversațiile cu prietenii, familia și colegii fă un efort suplimentar si lasă telefonul jos, uită-te în ochii oamenilor și ascultă-i. Societatea s-a schimbat dramatic în ultimii zece ani și toți sunt acum atenți la dispozitivele lor la cină și în autobuz. Practic, sunt în modul de „phubbing” (ascultă doar pe jumătate). Renunță la acest obicei.

Cu ce te ajută să asculti cu atentie? Faptul că esti atent la ceea ce îți transmit ceilalți arată că ai empatie și te ajută să-ți exprimi îngrijorarea. De asemenea, arată ca esti deschis la idei noi, ceea ce este aproape imposibil atunci când verifici diverse aplicatii pe telefon. Renunțarea la acest obicei te va ajuta să te re-definești ca fiind cineva „mai bun”, care ascultă, comunică și este interesat de ce au de spus cei din jurul său.

  1. Nu mai domina fiecare conversație.

Vorbitul non-stop este o modalitate de a controla conversațiile prin care îi îndepartezi pe ceilalați. Mai lasă-i si pe alții sa conducă discuțiile. Poate vei învăta ceva dacă i-ai lăsa si pe alții să vorbească. O versiune mai puțin dominatoare a ta te va ajuta să ai mai multi prieteni, colegi, investitori si parteneri de afaceri care să te ajute să reușesti în ceea ce ți-ai propus.

  1. Recunoaște-ți greșelile.

Cum arată o versiune mai bună a ta? Este cineva mai puțin defensiv. Dacă atunci când cineva îți transmite un mesaj sau o critică sari în defensivă, oamenii vor înceta să-ți mai dea feedback.

De ce te ajută să nu mai fii atat de defeniv? Opiniile celor din jur ne cizelează părțile brute ale personalități noastre, abilitățile și comportamentele. Când îti recunoști greșelile, joci un rol în procesul de imbunătățire a propriei vieți. Cei care nu-si recunosc greșelile nu au de fapt cum să evolueze, pentru că nici nu stiu ce trebuie sa schimbe la ei.

  1. Ofera feedback spontan.

Feedback-ul spontan, care este totodată constructiv si la obiect, poate avea o putere incredibilă asupra angajaților. Asigură-te că feedback-ul tău poate fi aplicat si că este măsurabil (de exemplu, cand îi transmiți unui manager de vanzări că trebuie să atingă un anumit target de vânzări până vineri). Vei putea astfel să poți analiza rezultatele. Feedback-ul este un instrument util pentru companie, dar si pentru îmbunătățirea situației proprii.

  1. Renunță la energia negativă.

Furia creează întotdeauna problemela birou. Când iți pierzi cumpătul, energia negativă se propagă și la alte persoane care ajung să facă același lucru ca tine.

Angajații îți copiază comportamentul. Creezi astfel mici clone furioase care se comportă ca niște oglinzi, reflectând înapoi propria furie.

De ce să nu mai fii furios la birou? Dacă vei transmite energie pozitivă celor din birou, acestia vor fi mai usor de suportat. In plus, va fi mai bine pentru tine pentru că furia îți absoarbe multă energie, pe care ai putea să o investesti în schimb în activități mai importante.

  1. Fii darnic.

Poți să o faci. Sa fii darnic este cel mai bun mod de a-ți dezvolta caracterul, pentru că te învață să fii recunoscător. Cei care își ascund banii și ii țin doar pentru ei înșiși, nu culeg roadele unei prietenii adevărate, de exemplu. Fiind darnic cu altii îți creează un sentiment de bunăstare. Iți oferă scop și valoare dincolo de numărul de zerouri din contul de la bancă. Ajutându-i pe alții, devii brusc mai bogat.