Teambuilding extrem: singuri în pădure, fără hrană și cu capcane la tot pasul

Teambuilding extrem: singuri în pădure, fără hrană și cu capcane la tot pasul

În 2015, companiile din România au investit, în total, aproximativ 5 milioane de euro în programe de teambuilding, estimează reprezentanții HPDI, firmă caree furnizează soluții de leadership și dezvoltare a resurselor umane, prin servicii de teambuilding, training și coaching.

În perioada menționată, cele mai multe dintre companiile care au apelat la programe de teambuilding au provenit din domenii precum automotive, banking și IT. Spre deosebire de 2014, anul trecut, a crescut ponderea firmelor din healthcare, servicii, producție, retail și gas&oil.

O altă schimbare notabilă față de anii precedenți este prezența tot mai numeroasă a companiilor mici și mijlocii care au apelat la servicii de teambuilding.

“Firmele mai mici au înțeles că, pentru a dezvolta relațiile interumane, comunicarea și spiritul de echipă, nu sunt suficiente team drinking-urile”, spune Petru Păcuraru, Managing Partner și trainer al Human Performance Development International (HPDI).

“Jocurile și exercițiile dintr-un teambuilding îi pot face pe participanți să conștientizeze problemele sau atuurile pe care ei le au în cadrul unei echipe. Spre deosebire de oamenii din companiile foarte mari, angajații firmelor mici și medii nu au fost supuși unor zeci de programe de tembuilding și nu sunt reticenți în a se implica în astfel de activități. Nu dau ochii peste cap și nu spun că deja știu tot ceea ce vrei să-i înveți”, adaugă specialistul.

Valea Prahovei, în special Poiana Brașov, și litoralul rămân în topul destinațiilor preferate de clienții care apelează la programe de teambuilding. În comparație cu anii trecuți, în 2015, s-au înregistrat mai multe cereri pentru stațiunile de pe Valea Oltului, în timp ce teambuilding-urile în străinătate au fost la polul opus.

De asemenea, cele mai multe companii au ales activitățile outdoor. “Majoritatea participanților își doresc activități care presupun un nivel mai ridicat de efort fizic, deoarece munca lor este una sedentară. În plus, activitățile outdoor scot adesea participanții din zona lor de confort și descoperă, astfel, foarte multe lucruri despre ei și despre colegii lor”, mai spune Petru Păcuraru.

Citeşte şi Cu „şurubelniţa” Teambuilding la reparat „echipa” lui Dorel

În cazul HPDI, cele mai solicitate programe au fost E-Hunters și Game of Thrones, dar au existat și participanți care au ales activități în care și-au testat cu adevărat limitele, precum Bootcamp și Survivor. În cadrul acestor programe, cei implicați se trezesc la 5 dimineața, își instalează tabăra în pădure și au de parcurs un traseu cu capcane. În plus, nu se întorc la masa de prânz, ci sunt nevoiți să-și procure singuri hrana.

Manager de teatru sau de muzeu pentru o zi

În 2015, HPDI a organizat 65 de teambuildinguri,  la care au participat peste 4.000 de persoane. În urma acestor programe, HPDI a obținut încasări în valoare totală de 260.000 de euro. “Anul trecut, companiile autohtone au cheltuit, în medie, 65 de euro per angajat, o sumă în creștere cu 22% față de 2014”, precizează Petru Păcuraru.

Pentru 2016, HPDI își va dezvolta rețeaua regională și va lansa o nouă serie de programe integrate de teambuilding, axate în special pe hi-tech și simulări de business. “Când spun simulări de business, nu mă refer la crearea unui mediu virtual, ci, efectiv, participanții se vor ocupa de gestionarea unui muzeu, a unei cafenele sau a unui teatru. O altă activitate ar fi organizarea și promovarea unui eveniment de către participanți”, completează managing partner-ul HPDI.

HPDI anticipează încasări mai mari în 2016, odată cu dezvoltarea regională și extinderea gamei de programe. “Anul acesta va fi unul surprinzător, am debutat deja în forță, așadar suntem îndreptățiți să ne gândim la o cifră de afaceri de peste 600.000 de euro, peste 6.000 de participanți și 100 de programe”, estimează Petru Păcuraru.

Foto: stocksnap.io

  •  
  •  
  •  
  •  
  •