STUDIU. 34% dintre consumatori urmăresc brand-urile în social media

Rețelele sociale devin din ce în ce mai prezente în interacțiunile dintre consumatori și comercianți. Astfel că, în timp ce o treime dintre consumatori își urmăresc mărcile preferate în social media, aproape jumătate sunt atrași în această zonă de promovarea ofertelor și discount-urilor.

Conform sondajului PwC Total Retail Survey 2015, realizat pe baza răspunsurilor a 19.000 de consumatori din întreaga lume, 34% dintre consumatori urmăresc mărcile preferate prin intermediul social media. Mai mult, 28% au susținut că, cu ajutorul platformelor de socializare, au descoperit brand-uri de care nu știau, pe când 27% au căutat un anume brand ținând cont și de feedback-ul altor consumatori. Totodată, 23% au lăsat comentarii în social media, prin care își exprimau experiența avută în utilizarea anumitor produse sau mărci.

Studiul, publicat pe 19 martie, a relevat că ceea ce atrage 45% dintre consumatori să consulte paginile de social media ale unui brand este promovarea ofertelor, promoțiilor sau discount-urilor. 33% sunt interesați de oferte pentru produsele noi, în timp ce 24% vor să afle informații și păreri despre produse, înainte de a le achiziționa. De asemenea, tot 24% intră pe paginile brand-urilor la recomandarea prietenilor din online, în timp ce 21% sunt direcționați prin e-mail sau SMS.

”Rețelele sociale sunt un instrument de marketing al cărui impact asupra comerțului online este vizibil și în România”, a declarat Mircea Bozga, Partener, Servicii de Audit, PwC România.

Conform sondajului PwC, Facebook ocupă prima poziție în preferințele a 52% dintre consumatori privind rețelele sociale utilizate în procesul de cumpărare online. Alte canalele utilizate frecvent de către consumatori sunt Google/Google Plus (31%), Youtube (25%) și Twitter (14%).

În online, telefonul mobil tinde să devină principalul agent de vânzări

Deși magazinele tradiționale rămân principala alegere a consumatorilor, 20% dintre respondenți preferă să facă cumpărături online utilizând computerele personale, 11% fac cumpărători folosind telefoanele mobile, în timp ce 10% se ajută de tablete.

„În mediul online, telefonul mobil tinde să devină principalul agent de vânzări, pe măsură ce consumatorii pretind o personalizare mai mare a produselor. În acest sens, clienții accesează, prin intermediul telefoanelor mobile, informații legate de preț, de specificații ale produselor, precum și păreri ale prietenilor privind experiența acestora cu produsele în cauză”, a mai spus Mircea Bozga.

În acest context, sondajul a arătat că 605% dintre consumatori preferă cumpărăturile efectuate în magazinul fizic pentru că în acest mod le este mai ușor să vadă, să atingă și să încerce produsele. Un alt avantaj îl reprezintă, pentru 53% dintre respondenți, primirea produselor pe loc, nefiind necesar un timp de așteptare pentru livrarea acestora, ulterior plasării comenzii.

Consumatorii se tem să nu le fie furate datele cardurilor de credit

Consumatorii utilizează telefonul mobil, tableta sau PC-ul în principal pentru căutarea produselor (arată 50% dintre consumatorii chestionați), dar și pentru compararea produselor în raport cu competiția (49%), localizarea magazinelor (31%) sau utilizarea voucherelor de discount (25%).

Deși tot mai mulți consumatori se îndreaptă spre tehnologia mobilă pentru cumpărături, mai mult de jumătate dintre aceștia (66%) se tem să nu le fie furate informațiile privind datele de identificare ale cârdurilor de credit.

„Ceea ce afectează creșterea cumpărăturilor online este teama consumatorilor privind securitatea informațiilor personale, în condițiile în care atacurile cibernetice vizează de cele mai multe ori sistemele ce susțin tranzacțiile efectuate cu cardul. Prin accesarea acestor sisteme de către hackeri, informațiile privind contul utilizatorului, inclusiv PIN-ul (Numărul Personal de Identificare), sunt folosite pentru clonarea cardurilor și, ulterior, a retragerii de numerar”, a precizat Armîn Dinar, Senior Manager în cadrul echipei de servicii de securitate informatică, PwC România.

Aproximativ jumătate dintre consumatori nu sunt de acord ca, prin intermediul telefonului mobil, magazinele să le detecteze amplasamentul și nici nu doresc să își înregistreze datele personale asociate plătii și livrării într-o aplicație a telefonului. În schimb, mai mult de jumătate din consumatori sunt încântați când primesc oferte sau vouchere pe telefonul mobil, dar sunt îngrijorați de faptul că datele personale folosite în tranzacțiile efectuate pe aceste dispozitive pot fi furate.

3% plătesc prin telefonul mobil

În ceea ce privește plățile, conform studiului PwC, metodele tradiționale de plată încă predomină, în detrimentul plăților prin intermediul telefoanelor mobile. Astfel, metodă de plată principal㠀, prin cardurile de credit – este preferată de către 40% dintre cumpărători, următoarele în lista de preferințe fiind plățile prin cardurile de debit (28%), plățile cash (20%), plată în bază facturii (6%), în timp ce plată prin telefonul mobil este preferata de doar 3% dintre cumpărători.

(Foto: Vernon Chan/www.flickr.com)

  •  
  •  
  •  
  •  
  •