4 antreprenori celebri care au învățat că eșecul duce la succes

Nu toate afacerile au succes de la bun început. Pentru unii antreprenori, un eșec îi determină să renunțe visele pe care le au. Pentru alții, nereușita înseamnă o lecție de viață  care îi motivează să ajungă până la urmă acolo unde își doresc.

O fire optimistă, încrezătoare în forțele proprii, deschisă la a-și asuma riscuri și a învăța din eșecuri reprezintă cheia unui lider de succes.

O demonstrează o serie de povești, adunate de fastcompany.com, ale unor antreprenori celebri ale căror afaceri au pornit de la… un eșec.

Henry J. Heinz și ketchup-ul Heinz

heinz

Cariera lui Henry Heinz a început în calitate de vânzător de hrean. Prin secolul XIX, hreanul era un condiment extrem de popular. În 1869 a decis să livreze hreanul într-o formă mai atractivă, în sticle transparente și să deschisă, în acest sens, o afacere cu prietenul său L. C. Noble. Așa s-a născut  Heinz Noble & Co. Firma însă a intrat curând în faliment din cauza crizei economice.

În 1876, Heinz deschide, însă, compania H.J. Heinz împreună cu fratele și verișorul său, iar primul produs lansat de ei a fost ketchup-ul.

În 2013, H.J. Heinz Company a fost achiziționată de Berkshire Hathaway și 3G Capital pentru suma de 28 de miliarde de dolari.