4 tactici care conduc la succesul unui eveniment B2B

4 tactici care conduc la succesul unui eveniment B2B

Marketingul de evenimente a devenit din ce in ce mai important pentru firmele cu afaceri B2B. În ultimii ani s-a vazut o creștere a cheltuielilor de marketing pentru prezența la evenimente, în timp ce furnizorii de tehnologie au construit aplicații care să aducă randamente din ce în ce mai bune acestei investiții din bugetul de marketing.

Conform unei analize realizată de echipa Valoria, evenimentele s-au dovedit a fi o tactică excelentă de marketing deoarece:

  • Genereaza interacțiuni relevante între echipele de manageri din care rezulta noi oportunităţi, potrivit a 78% dintre respondenți
  • Facilitează conversia contactelor indirecte în contacte directe, conform a 65% dintre respondenți
  • După email (57%), evenimentele permit cea mai bună inițiere de oportunități (48%)

Cu toate acestea, o provocare pentru departamentele de marketing este legarea strategiilor de generare de oportunități de evenimente și măsurarea succesului și randamentului acestei tactici. Un studiu recent, realizat de Harvard Business Review, arată că 52% dintre manageri au considerat că marketingul bazat pe evenimente are mai multă valoare în afaceri decât alte canale de marketing, dar numai 23% au spus că pot calcula ROI pentru evenimente.

În cele ce urmează sunt detaliate patru tactici care conduc la succesul unui eveniment:

1.      Folosirea aplicațiilor mobile pentru a implica participanții în toate etapele evenimentului

Desi majoritatea organizatorilor de evenimente le folosesc pentru interacțiunea la fața locului, aplicațiile mobile pot realiza acest lucru în toate etapele organizării acestuia. Companiile și organizatorii de evenimente B2B descoperă mereu alte modalități de a utiliza aplicațiile mobile înainte și după eveniment, pentru a crea cea mai bună experiență pentru participanții la eveniment. Aplicațiile de networking pot ajuta participantii să programeze întălniri 1-la-1 sau să participe la sesiunile relevante pentru ei. Astfel de aplicații mobile gestionează calendarul personalizat al fiecarui participant și ce se întâmplă în timpul evenimentului. Post-eveniment aplicația poate fi folosită pentu follow-up.

2.      Personalizarea conținutului evenimentului conform intereselor participanților

Oamenii de afaceri au diverse motive să participe la evenimente sau nu, deoarece mai mult ca oricând au de unde alege. Asta înseamnă că, numai având o atenție orientată spre participanți pentru a alinia nevoile lor cu un conținut relevant pe ordinea de zi, aceștia pot fi determinați să participe. Majoritatea companiilor care organizează evenimente se intreabă: „Avem oare suficient conținut în program pentru ca participanții să vină la evenimentul nostru? Acest lucru ar trebui sa aibă ca rezultat o atenție de 100% acordată nevoilor participantului înainte de eveniment, care să conducă crearea celei mai bune experiențe la eveniment. Utilizând o platformă de înregistrare, organizatorii pot reuși să colecteze cu succes 80% din datele demografice și așteptările participanților.

Citește și Recomandările algoritmilor AI devin de bază în alegerile consumatorilor