5 cărți de afaceri recomandate de către fondatorul unei companii de milioane de dolari

5 cărți recomandate de fondatorul unei companii de milioane de dolari

Chiar și o carte publicată în 1910 ne poate învăța despre cum să evităm negativismul și dezamăgirea și să învățăm să fim recunoscători. Vei face greșeli, vei cheltui banii prost, îți vei pierde timpul. Așa e viața unui antreprenor, având în vedere că nu există nici o rețetă magică pentru înființarea unei companii.

Greșelile sunt parte din riscul construirii propriei companii. David Neagle enumeră cinci cărți care l-au ajutat în procesul de a construi o companie de milioane de dolari.

1. Jab, Jab, Jab, Right Hoog – Gary Vaynerchuck

Când vine vorba despre tactici de marketing de guerillă, nimeni nu o face mai bine decât Gary Vaynerchuk. El a început să-i ajute pe părinți în afacerile cu vin și, de atunci, a devenit o autoritate în lumea digitală a marketingului și social media.

Ceea ce îmi place la cartea lui Vaynerchuk Jab, Jab, Jab, Right Hook este că, așa cum spune și titlul, această carte este despre luptă. Și asta înseamnă lupta de a obține clienții – și, apoi, venituri. Armele pentru această luptă sunt tactici de marketing social media și ceea ce voi numi arta de a oferi.

Întreprinzătorii trebuie să implementeze diverse strategii – de aici și jaburile și cârligele – să se angajeze foarte mult cu cititorii, fanii și folowerșii. Vaynerchuk explică faptul că nu există o strategie de conținut universală pentru a atrage clienții spre brandul tău pe social media. Mai degrabă,  trebuie să personalizezi conținutul pentru a lucra pe canalele de social media, iar Vaynerchuk îți arată cum să faci acest lucru.

Cartea este, de asemenea, un memento minunat pentru a arăta cele mai de preț atu-uri publicului larg. Filozofia sa este de a oferi cel mai bun conținut și sfaturi, astfel încât să fii primul în topul serviciilor – și nu să te concentrezi doar pe venit.

2. Principles – Ray Dalio

Cu toate că nu este un personaj din peisajul de startup, Ray Dalio este o legendă. A fondat Bridgewater Associates, cel mai mare fond de hedging din lume și știe cum să observe oportunitățile și care sunt pașii spre succes.

În cartea sa, Dalio împărtășește lecții de leadership pe care le-a acumulat de-a lungul anilor, cu principalul focus pe „adevărul radical” și „transparența radicală”.

În vreme ce antreprenorii vor dobândi cunoștințe valoroase din această carte, ei vor învăța mai ales cum să conducă cu integritate, iar ceea ce este cel mai important la modul de gândire al lui Dalio este faptul că îndepărtează ego-ul.

Pe scurt, toți cei din compania sa au avut șansa de a exprima lucrurile pe care le trăiau sau la care erau martori. Una dintre cele mai bune povești din carte este modul în care Dalio a împuternicit pe toată lumea și, în acest caz, pe secretarul său, să-l atenționeze cu privire la orice comportament nepotrivit sau gândire greșită. Toate opiniile au fost evaluate, scrie David, pentru business.com.

3. How showman sells – Elmer Leterman

Mulți oameni urăsc să vândă. Cu toate astea vânzările țin compania pe linia de plutire. Chiar dacă această carte a fost publicată în 1965, principiile sale încă sunt de actualitate. Leterman a abandonat studiile și a intrat în afaceri cu asigurări, croindu-și drumul până a ajuns cel mai de succes vânzător al timpurilor. În cartea sa, dezvăluie ce tehnici a folosit, inclusiv capacitatea sa de a atrage atenția prin diverse forme de show.

5. Getting to Yes: How to Negotiate Agreement Without Giving In- Roger Fisher

Să creezi venituri din strategia win-win poate fi o provocare mare pentru lideri și antreprenori. Adesea, fondatorii de companii se gândesc doar la ce vor ei, fără să ia în calcul nevoile persoanei cu care negociază. Însă acest tip de gândire nu va duce decât la succese mici pentru compania pe care o conduci.

În cartea Getting to Yes, Fisher explică puterea negocierii și cum să o folosești în beneficiul tău. Al tău nu trebuie să însemne doar de o parte, ambele părți pot să fie satisfăcute, dacă discuția pornește de pe picior de egalitate și fiecare ține cont și de nevoile celuilalt.

Fisher, care e parte din proiectul de negociere Harvard, arată de ce ai nevoie ca să negociezi cu succes, incluzând sfatul de nu lua lucrurile personal, concentrându-te pe scopurile comune și ajungând la un interes comun care este benefic pentru ambele părți implicate.

Această carte te învață cum să tratezi negocierile scăpând de impresia că trebuie să existe un învingtor și un pierzător.

5. The Science of Getting Rich- Wallace D Wattles

În vreme ce multe cărți de afaceri se concentrează pe sfaturi tactice – ce ar trebui să faci în fiecare zi ca să îți atingi scopurile – ar fi multe de spus și despre felul în care trebuie să gândești.

Cartea lui Getting Rich a fost scrisă în 1910, dovedind că, în timp ce lumea noastră exterioară s-a schimbat, modul în care funcționează mintea noastră nu a făcut asta: toți avem anumite dorințe și ne străduim să le realizăm. Cartea se concentrează pe a avea o mentalitate bogată – credința că poți avea succes – și  discutând despre cum poți deveni bogat.

Una dintre cele mai mari lecții din carte se găsește în capitolul 14, „Impresia creșterii”. Acolo am învățat principiul de a adăuga valoare înainte de a cere orice. Am aflat că dorința pe care o avem pentru a reuși este ceva inerent în noi.

De asemenea, am ajuns să înțeleg cum să aliniez gândurile și comportamentele mele. Scopul este de a experimenta succesul în viață, menținându-vă mintea liberă de negativitatea și deziluzia care pot însoți acel efort.

În cele din urmă, Wattles a scris despre importanța recunoștinței. Când ești recunoscător, știi că totul te conduce și mai profund  în drumul spre succes.

Sursa foto: Unsplash