Întrebări care te ajută să te concentrezi pe strategia de marketing

Întrebări care te ajută să te concentrezi pe strategia de marketing

Oamenii devin proprietari de microîntreprinderi pentru multe motive. În mare, pentru că au o idee interesantă sau nouă. Sunt pasionați de o anumită abilitate în care sunt buni sau de un serviciu pe care excelează în a îl oferi.

Pentru majoritatea, marketingul nu este pe lista motivațiilor pentru a începe o afacere, ci doar o sarcină care trebuie făcută.

Dialogul intern pentru patronii micilor întreprinderi despre marketing funcționează în 2 moduri:

„Nu știu nimic despre marketing și nu mă interesează să învăț”

„Nu e suficient timp ca să mă concentrez pe marketing!”

Rezultatul este același indiferent de categoria în care se află aceștia. Marketingul este lăsat deoparte, sarcinile de bază, dar critice, sunt trecute cu vederea, iar afaceră suferă și stresul cauzat de acest lucru devine insuportabil.

Cum vrei să îți crești afacerea?

Aproape un sfert dintre proprietarii pe care i-am chestionat nu știu cum au planificat să-și dezvolte afacerile în 2019. Este o întrebare deosebit de importantă pentru a răspunde, pentru că și investiții mici în marketing – pot face o mare diferență în ceea ce privește creșterea. Peste 80% dintre întreprinderile mici care investesc între 5-10% din veniturile anuale în marketing au înregistrat anul trecut o creștere a veniturilor. În mod similar, 79% dintre proprietarii de întreprinderi mici care investesc între 5-10 ore pe săptămână în ceea ce privește sarcinile de marketing au raportat o creștere a veniturilor anul trecut. Cheia este de a echilibra investițiile de timp și bani pentru a construi un motor de marketing eficient.

Cine sunt clienții tăi?

Partea frumoasă a acestei întrebări este că proprietarii de afaceri mici au probabil deja răspunsul. Proprietarii de afaceri mici își prețuiesc clienții mai presus de toate. Cu toate acestea, ei nu își pot permite să ofere experiențe de marketing sub segmentul publicului țintă, în special pe piețele care sunt supraîncărcate de concurenți. Este o preocupare pe care proprietarii de afaceri mici încă o au. Aproximativ 40% dintre proprietarii de afaceri mici au fost cel puțin un pic îngrijorați de faptul că o creștere a concurenței le-ar afecta afacerile în următorii cinci ani.

Cum comunică clienții tăi?

Proprietarii de afaceri mici au o valoare covârșitoare a rețelelor sociale ca mijloc principal de a interacționa cu clienții lor. Aproape 57% dintre aceștia au declarat că postările sociale plătite și cele organice au reprezentat cea mai reușită tactică de marketing pentru afacerile lor. Postările organice, în special, reprezintă o pierdere de timp uriașă pentru proprietarii de întreprinderi mici, dar valoarea afacerii este clară: puțin peste 60% dintre proprietarii de întreprinderi mici, care au declarat că postările organice au reprezentat cea mai reușită creștere a veniturilor, au experimentat o revenire a creșterii în următorul an.

Pe măsură ce milenialii și Gen Z – cele două generații cele mai mari din istorie – acumulează o putere de cumpărare tot mai mare, social media va juca din ce în ce mai mult un rol în succesul afacerilor. Nu este un secret faptul că social media este o componentă importantă a vieții de zi cu zi a acestor generații și, mai precis, a deciziilor lor de cumpărare, prezentând o oportunitate profitabilă pentru proprietarii de afaceri mici. Mai mult de jumătate dintre proprietarii de afaceri mici spun că doresc să comercializeze și să facă afaceri cu cumpărătorii din această generație. Cel mai bun mod de a face acest lucru este să-i targetezi pe aceștia cu un mesaj plin de înțeles. Millennialilor le pasă de afacerile mici și sunt dispuși să plătească pentru a le susține, dar mai întâi trebuie să afle de existența lor.