Modalități prin care crești rata de menținere a clienților pe site-ul tău

Modalități prin care crești rata de menținere a clienților pe site-ul tău

Fiecare afacere este diferită, însă aceste sfaturi te ajută să îți dai seama cum să îți îți faci clienții să continue să intre pe site-ul tău.

Rata de menținere a clienților este una dintre cele mai importante părți din cadrul unei companii de succes. Sigur, vrei ca clienții tăi să îți viziteze pagina și să îți cumpere produsul, dar când ai o audiență care revine constant pentru mai multe prodse și servicii, afacerea ta are o șansă și mai mare să se dezvolte.

Bain și Compania au dezvoltat un studiu care arată că afacerile care pot crește rata de menținere a clientilor cu doar 5% reprezintă o creștere de 25-95%. Marea întrebare pe care o au mulți oameni este cum se poate să îmbunătățești numărul de clienți care revin pe site-ul tău pentru a efectua achiziții suplimentare după prima lor vizită.

Este important să reții că fiecare afacere este puțin diferită, însă aceste linii mari după care să te ghidezi sunt concepute pentru a vă ajuta să aflați ce puteți face în mod diferit pentru a păstra mai mulți clienți pe o perioadă lungă de timp.

Contruiește relații personalizate

Personalizarea este o formă grozavă de a îți păstra un client care revine după prima achiziție. Sunt multe feluri în care poți construia o relație personală cu audiența ta. Poți urmări profilele clienților și să folosești informații care te pot ajuta să faci dezicii informate pentru noii clienți. De exemplu, dacă vinzi produse pentru animale și observi că toată lumea care a cumpărat o zgardă a cumpărat mai târziu o jucărie de câine, poți folosi asta în avantajul tău. Dacă cineva a cumpărat de pe site-ul tău o zgardă, încearcă să îi recomanzi și o jucărie pentru câine, dintre cele pe care ceilalți clienți le-au cumpărat.

În multe cazuri, clientul va cumpăra din impuls o jucărie dacă o afișezi drept o extra achiziție atunci când sunt gata să plătească. Amazon este excelent la această tehnică, adesea prezintă produse pe care alte persoane le-au cumpărat și au creat recomandări pe baza istoricului achizițiilor. Atingerile personale mici, cum ar fi acestea, pot duce la clienți care vin înapoi pe site-ul tău pentru achiziții suplimentare.

Învață să lucrezi cu clienții

Dacă afacerea ta nu stă bine la capitolul relații cu clienții, probabilitatea ca un client să revină pentru o nouă achiziție este destul de scăzută. Clienții vor să știe că dacă au o problemă, o întrebare sau o nelămurire, pot obține ușor un răspuns clar, relevant pentru problema pe care o ridică .

Poți să îți îmbunătățești serviciul de relații cu clienții în multe feluri. O altă metodă populară este să folosești un robot de chat. Este o formă automatizată de comunicare extrem de utilă.

Creează un stimulent pentru revenirea clienților

Menținerea și reîntoarcerea clienților prin stimulete este unul dintre cele mai vechi trucuri de marketing. Așa au făcut și McDonald’s sau Starbucks care au oferit ștampile pentru fiecare fiecare cafea cumpărată, iar la 6 cafele aveai una gratis, respectiv un meniu gratuit.  Într-o notă similară, poți apela la o zonă de membru al site-ului care asigură vizitatorilor fideli produse noi sau oferte exclusive. Este o situație din care atât clientul cât și compania au de câștigat.