Moduri în care întreprinderile mici pot dezvolta o prezență puternică în social media

Moduri în care întreprinderile mici pot dezvolta o prezență puternică în social media

Să dezvolți un plan social media nu ar trebui să fie o sarcină istovitoare. Trebuie să urmărești niște pași simpli pentru a îți construi o strategie socială.

Microîntreprinderile din America recunosc că social media nu e doar un trend. Chiar dacă știi asta, nu înseamnă că ai avut suficient timp și energie pentru o construi o prezență puternică pe platformele sociale.

Vestea bună este că îți poți optimiza prezența pe social media și încă este timp. Numeroasele beneficii vor merita efortul. Avantajele sunt nesfârșite; te poate ajuta să îți îmbunătățești serviciul clienți, îți permite să comunici eficient cu clienții actuali și potențiali și poți să ajungi la un public nou. 

Alege cele mai bune rețele pentru afacerea ta. Folosirea social media a explodat și sunt extrem de multe rețele disponibile pentru cei care vor să își facă un cont.  Cu atâtea opțiuni disponibile, cum poți să știi care e cea mai bună?

Majoritatea experților recomandă să te alături oricăreia dintre cele mai populare. Lasă-ți publicul (și locul în care sunt activi) să te ghideze, ține cont de obiectivele tale și să  amintește-ți să păstrezi conținutul promoțional la 20%.

Facebook este cea mai mare platformă și un site ideal pentru întreprinderile mici care intenționează să construiască relații și să genereze potențialii clienți.

LinkedIn este platforma pe care întreprinderile o pot utiliza pentru a se conecta, a câștiga încredere, a angaja public și a construi autoritate. Funcționează atât pentru companiile B2B, cât și pentru întreprinderile B2C, scrie business.com

Twitter este o platformă excelentă pentru cei care caută actualitate. Este minunat pentru afacerile cu clienți care nu au împlinit vârsta de 50 de ani. Este ideal pentru a împărtăși publicului informații precum subiecte de trend.

Pinterest este un site de partajare a fotografiilor care acționează ca o platformă minunată pentru întreprinderile cu atracție vizuală. Este minunat pentru a conduce vânzări; atât de mulți utilizatori verifică site-ul pentru a planifica achizițiile. Întreprinderi precum restaurantele sau cele care se concentrează pe modă, călătorii, artă și nunți au un mare succes pe Pinterest.

Snapchat este o platformă de conținut care expiră. Întreprinderile mici pot utiliza Snapchat oferind promoții exclusive, oferind conținut personalizat și construind relații pentru a câștiga loialitatea și recunoașterea mărcii.

Stabilește obiecgtive

Există numeroase beneficii de a fi activ pe social media pentru afacerea ta, cum ar fi implicarea clienților, extinderea publicului, creșterea traficului online, generarea de potențiali clienți, efectuarea serviciului pentru clienți și obținerea de feedback și informații.

Cu toate acestea, dacă vrei să obții aceste rezultate cu succes, trebuie să stabilești obiective pe care să le poți realiza. Trebuie să creezi o strategie pentru atingerea acestor obiective. De exemplu, abordarea ta va fi diferită dacă vrei să vinzi decât dacă vrei să îmbunătățești  serviciul cu clienți. Este esențial să stabilești ceea ce vrei să realizezi.

Fă o strategie

Amintește-ți mereu să continui să cauți modalități de a îți îmbunătăți cunoștințele despre afaceri și management. Stabilirea obiectivelor pentru îmbunătățirea prezenței socială este un început bun, dar acesta este doar vârful aisbergului. Odată ce decizi ceea ce speri să realizezi, ai nevoie de un plan pentru a te asigura că aceasta se realizează.

Mai întâi desemnează persoana sau grupul care va alcătui echipa de social media. Apoi, descompune responsabilitățile, astfel încât fiecare persoană are o înțelegere clară a ceea ce se așteaptă și când.

Determină cât de des veți posta și creați un calendar de conținut pentru a vă asigura că nu pierdeți nici o zi și că puteți planifica postările în avans. Calendarul de conținut reprezintă o parte esențială a strategiei tale și va stabili subiectele pe care le aude publicul, conținutul care trebuie utilizat, conținutul care trebuie tratat și conținutul platformelor care va fi publicat.

Construiește engagement cu publicul

Conținutul este extrem de important pe social media, dar nu este suficient să publici conținutul și atât. Social media este despre conexiunea foarte importantă pe care o faci cu publicul. Acesta este singurul mod în care poți promova relațiile pe care speri să le construiești și o modalitate bună de a câștiga încrederea publicului.

Există mai multe modalități prin care îți poți angaja cu publicul. Poți începe și participa la conversații, asigurându-te că ai comentat postările. Distribuie informații relevante și răspunde la orice întrebări pe care le poate avea publicul tau. Întotdeauna să abordezi orice reclamații sau întrebări de la clienții tăi și nu uita niciodată să le arăți aprecierea. Dacă nu ai clienți, nu vei avea o afacere.

Menține o prezență constantă

Social media este mai mult decât doar postarea pe ici colo. Este nevoie de răbdare și consistență pentru a cultiva o prezență fiabilă. Instrumentele de automatizare corecte îți vor permite să minimizezi timpul petrecut în planificarea acțiunilor pe care le împarți, dar este important să monitorizezi ceea ce postezi, să răspunzi la întrebări și comentarii și să participi la conversații.

Este inteligent să limitezi numărul membrilor echipei responsabili de postarea pe social și asigurați-te că toți au o înțelegere clară a imaginii pe care dorești să o prezinți.

Sursa foto: Unsplash