Nu există antreprenoriat autentic fără viziune

Antreprenoriat autentic fara viziune nu exista

Viziunea este despre proiecţia viitorului aşa cum îl visăm şi am dori să se întâmple. Fără inhibiţii, constrângeri sau frici; este dorinţă, imaginaţie şi nebunie frumoasă la un loc.

În bagajul oricărui lider trebuie să se afle cu siguranţă atributul de „vizionar”, pentru că o persoană cu viziune „vede” viitorul, crede în el şi îl respiră prin toţi porii. De aceea, este încrezătoare, optimistă şi puternică, astfel încât să poată depăşi obstacolele imediate, pentru că ştie ce vrea şi încotro e viitorul. Iar acestea sunt ingrediente obligatorii de leadership.

Eu am început acest business (brokerajul de credite) atunci când activitatea de creditare pentru persoane fizice, în România, era aproape necunoscută. Aşa că tot ce am avut la început a fost o viziune. După nouă ani, vorbim despre o industrie nouă, despre o meserie nouă şi despre repere de excelenţă în servicii bancare. Iar eu continui să-mi urmez viziunea, şi anume vreau ca brandul KIWI să devină pentru credite cum este Adidas pentru pantofii sport. Tradus în termeni de business, KIWI să fie prima opţiune a clienţilor în accesarea unui credit, a informării sau a unui sfat financiar.

În ceea ce priveşte relaţia cu obiectivele de afaceri, când ştii unde vrei să ajungi, ai şi inspiraţie, şi putere, şi ambiţie, şi siguranţa că vei ajunge acolo. Chiar dacă te mai împiedici sau mai greşeşti, mergi înainte.

Viziunea o ai sau nu, nu are legătură cu momentul, locul sau contextul în care te afli, respectiv cu criza. Sunt însă convinsă că vizionarii nu numai că depăşesc momentele dificile, dar ies mai puternici din ele şi folosesc toate provocările, deoarece pentru ei viitorul continuă să existe. Ceilalţi doar se vaită. Toţi ştim că orice criză, la un moment dat, se termină. Câştigătorii însă mizează pe acest lucru şi acţionează în consecinţă, ceilalţi doar aşteaptă. Vizionarii privesc viitorul prin binoclu, ceilalţi merg uitându-se în oglinda retrovizoare.

Antreprenoriat autentic fără viziune nu există, este aproape un truism. Corporaţia continuă să existe, chiar dacă (de multe ori) „viziunea” rămâne doar înrămată pe perete.

(Foto: Lola Audu, www.flickr.com)

  •  
  •  
  •  
  •  
  •