Scrisoare către mine, antreprenorul de peste un an

Concentreaza-te pe experienta clientului

Când te uiți la tine, cel de acum un an, ai o lista scurtă de răspunsuri pentru întrebări pe care atunci nu ți le-ai pus. Cum ar fi dacă ai inversa axa timpului? Cum ar fi dacă azi ți-ai pune întrebările la care ai putea avea răspuns peste un an? Și cum ar fi dacă ai trage aer în piept și, mai ales acum, în contextul de azi, așa cum este el, incert și schimbător, ai renunţa să aștepți rezultate imediate și ai ținti rezultatele în pași, până la scopul tău final, de la capătul unui an întreg? E imposibil ca mâine să știi mai mult ca azi, fără să înțelegi că sprintul și stinsul incendiilor sunt activități de începători. Că intuiția este un plus, nu un punct de plecare.

Începe de azi cu întrebările corecte, ca să ținteșți rezultate stabile, durabile, pe termen mediu. Concentrează-te pe experiența excepțională a clientului, iar echipa ta va simți asta și va acționa în consecință.

Întreabă-te dacă preocupările de azi sunt cele mai importante, nu doar cele mai urgente, la fiecare milestone realizat. În timp, vei adăuga întrebări din ce în ce mai inteligente și, în consecință, vei găși soluții din ce în ce mai potrivite. Vei avea preocupări legate de viziunea pe termen lung față de business-ul tău în general, dar mai ales post Covid. Preocupări care te ajută să construieșți durabil, nu peste nisipuri mișcătoare. Iată ce întrebări mi-aș pune eu.

  1. Unde pot crește eficienţa în organizația mea?

Perioada de creștere sau repoziționare presupune resurse mai multe, fără a avea venituri mari, imediat. Așa că eficientizarea resurselor pe care le ai te-ar putea scoate din impas.

Întreabă-te unde poți crea automatizări în fluxurile de lucru pentru ca rezultatul să vină mai repede și mai ușor. Vezi pe care dintre fluxurile de lucru din compania ta poți lucra ca să scurtezi timpul de reacție, să aduci rezultat mai ușor, cu efort uman cât mai mic.

Ai nevoie de tool-uri suplimentare care să preia activitatea repetitivă a echipei. Dacă ai evalua investiția în tool-ul respectiv, comparând-o cu costul pe timpul consumat de angajat pe aceeași activitate, ai putea vedea diferența în cifre. Și ai putea aduce un plus de valoare punând angajatul să facă altceva, ceva ce tool-ul nu poate face: de exemplu, să lucreze la îmbunătăţirea relaţiei cu clienţii.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •