Cele mai noi trenduri de advertising din Europa

Cele mai noi trenduri de advertising din Europa

În primele șase luni ale anului 2018, companiile au cheltuit 25,7 miliarde de euro pentru publicitatea online. Dacă desfășurați o afacere în Europa, aceste statistici demonstrează că nu puteți nega importanța unei strategii de publicitate online.

Vă prezentăm cinci tendințe de publicitate online importante care vă vor inspira următorii pași.

Anunțurile AMPHTML

Google a anunțat pe blogul său că, începând cu ianuarie 2019, 12% din toate anunțurile grafice afișate de companie sunt anunțurile AMPHTML. Acestea nu vor fi afișate doar pe paginile AMP, ci și pe paginile web normale.

Potrivit lui Vamsee Jasti, manager de produs al proiectului AMP, există multe avantaje atunci când vine vorba de crearea anunțurilor AMPHTML. Unele dintre cele mai notabile sunt rentabilitatea investiției (ROI) pentru agenții de publicitate și veniturile editorilor și oferirea unei experiențe mai bune a utilizatorilor pentru vizitatorii site-ului web.

Pur și simplu, anunțurile AMPHTML reprezintă o modalitate mai rapidă, mai ușoară și mai sigură de publicitate online. Ele sunt redate instantaneu datorită randării Fast Fetch și funcționează la fel de bine cu anunțurile statice sau animate.

Volkswagen este una dintre companiile care au văzut aici un potențial extraordinar. Compania și-a desfășurat prima campanie AMP cap coadă și a utilizat anunțuri AMPHTML pe paginile AMP, ceea ce a dus la o creștere cu 76% a conversiilor.

Comerțul electronic se mută online

Viitorul comerțului cu amănuntul este o combinație între lumea offline și online. Acest lucru înseamnă că, la un magazin fizic, întreprinderile au nevoie și de un punct de contact digital. Un studiu recent a arătat că, atunci când vine vorba de cumpărături, 50% din vânzările offline sunt influențate de digital.

Un exemplu bun este Carluccio, un lanț italian de restaurante cu zeci de locații în întreaga Regatul Unit. În mai 2018 lanțul a anunțat închiderea a 34 de restaurante, astfel încât nimeni nu se aștepta la ceea ce s-a întâmplat în continuare.

După cum a spus James Backhouse, director de marketing la Carluccio, „Scopul nostru a fost de a dezvolta un site web care să pună foarte bine bazele – ilustrând în același timp poveștile din spatele mărcii și produselor și conectându-se fără probleme la comerțul electronic”.

Compania a încheiat un parteneriat cu BigCommerce și a investit 10 milioane de lire sterline în repornirea brandului. O mare parte din investiții au fost cheltuite pentru retehnologizarea site-ului, care a fost transformată într-o platformă de comerț electronic cu un conținut bogat. Noua prezență on-line a fost un succes, în timp ce 80% din vânzările sale de comerț electronic au avut loc în cele două luni până la Crăciun.

Publicitate pe mobil

Cel mai semnificativ avantaj al publicității pe mobil este faptul că vă ajută să furnizați conținut publicitar orientat într-o varietate de forme și formate, inclusiv pagini web și aplicații. Este, de asemenea, unul dintre modurile cele mai convenabile de publicitate online, deoarece majoritatea oamenilor folosesc smartphone-urile lor de mai multe ori pe zi. De fapt, se pare că petrecem acum aproximativ patru ore pe zi pe telefoanele noastre.

IAB Europe, în colaborare cu IHS Markit, a realizat un studiu care a arătat că banii folosiți pentru anunțurile mobile din Europa au depășit 10 miliarde de euro în 2018.

Iată un exemplu excelent de publicitate mobilă făcută corect: Facebook Messenger are mai mult de 1,3 miliarde de utilizatori activi lunar, astfel încât Mobile Monkey, o platformă de marketing de mesagerie, a profitat de această oportunitate pentru anunțul său mobil Facebook.

Cele mai noi trenduri de advertising din Europa

Scopul său a fost de a genera potențiali clienți, iar apelul la acțiune a fost optimizat, astfel încât publicul să-i poată trimite mesaje prin intermediul aplicației Messenger. Compania a știut că a trebuit să atragă atenția oamenilor înainte de a face clic pe buton, așa că a folosit o imagine îndrăzneață cu un unicorn colorat. Rezultatele au vorbit de la sine. 

Publicitate contextuală

Publicitatea contextuală a scăzut din ce în mai mult privind popularitatea atunci când cei care au creat marketingul au început să se concentreze mai mult pe publicitatea bazată pe public și pe retargetări. Acum, într-o epocă post-GDPR, personalizarea a scăzut, iar publicitatea contextuală a revenit, scrie entrepreneur.com

Acum, deoarece companiile nu pot colecta date despre persoane fără consimțământul lor, direcționarea persoanelor pe baza tipului de conținut pe care îl vizionează online pare a fi cel mai potrivit lucru.

Robin O’Neill, directorul general al tranzacțiilor digitale la Grupul M, a declarat că acesta este cel mai bun lucru care se poate întâmpla industriei, deoarece unii agenți de publicitate au mers prea departe atunci când vine vorba de vizarea unei anumite audiențe.

Publicitatea contextuală poate fi chiar mai puternică decât publicitatea foarte bine direcționată, pentru că oferă informații despre tipul de conținut pe care un brand îl poate crea pentru a fi relevant pentru publicul său atunci când vizionează o pagină web.

 Conținutul se va diversifica

Cu cât mai variat veți combina eforturile de publicitate online, cu atât mai ușor va atrage atenția mai multor persoane.

Oamenii răspund la diferite formate de anunțuri atunci când navighează online, motiv pentru care trebuie să vă asigurați că acoperiți totul, de la conținut static la animație, video și chiar audio.

În funcție de platforma pe care faceți publicitate și de industria în care vă aflați, va trebui să vă adaptați strategia în consecință, astfel încât anunțul dvs. să angajeze publicul și să stimuleze conversiile.

O tendință pe care nu ar trebui să o negați atunci când vine vorba de diversificarea publicității online este podcasting-ul. În prezent, podcast-urile oferă o ocazie fantastică pentru ca brandurile să își transmită mesajul într-un mediu contextual.

Acum că există mult mai multe instrumente pe care oamenii le pot utiliza pentru a măsura eficacitatea, publicitatea în podcasturi a devenit și mai sofisticată.

Brandurile se confruntă acum cu mai multe provocări decât oricând, dar, în același timp, diversitatea platformelor pe care le pot utiliza pentru a-și atinge audiența le permite să fie creative și să se ridice împotriva concurenței lor.