Cum să îți extinzi afacerea la nivel internațional

Cum să îți extinzi afacerea la nivel internațional

Să îți duci brandul peste hotare poate părea o idee atrăgătoare, iar mulți anteprenori ar sări cu capul înainte. În orice caz, expansiunea internațională poate fi trecătoare. Între stabilirea unei noi baze de clienți și învățarea noilor legi și reglementări, găsirea unor parteneri de încredere și familiarizarea cu obiceiurile locale, drumul spre a deveni o companie globală este presărat cu obstacole.

Deși nu toate afacerile sunt potrivit pentru o astfel de provocare, unele dintre ele sunt perfecte pentru așa ceva. Înainte de a vă decide să faceți saltul în străinătate, trebuie să luați în considerare acești factori.

Sunteți pregătiți pentru o expansiune internațională?

Una dintre primele întrebări la care trebuie să răspundeți este dacă afacerea dvs. este potrivită pentru piețele internaționale. Doar pentru că aveți impresia că produsul sau serviciul dvs. va prospera într-o nouă țară, asta nu vă garantează succesul.

Diego Caicedo, co-fondator și CEO al OmniBnk, care operează în mai multe țări din America Latină, a declarat că reducerea granițelor este complicată și costisitoare, indiferent de mărimea unei companii, iar procesul poate consuma din timpul și resursele altor oportunități.

„Companiile ar trebui să evalueze dacă extinderea este într-adevăr benefică sau aceasta îi va îndepărta de valoarea lor principală. Poate fi mai bine să faci o treabă bună într-o țară decât multe treburi mai slab calitatative în mai multe țări”.

Zoe Morris, președintele Frank Recruitment Group va încuraja antreprenorii să evalueze dacă afacerea lor este cu adevărat pregătită să crească înainte de a dezvolta o strategie internațională.

„Uitați-vă la finanțe și întrebați-vă sincer dacă aveți fonduri pentru a sprijini investiția inițială și pentru a susține creșterea pe care o prognozați”.

„Dacă răspunsul la ambele întrebări este da, atunci ar putea fi momentul potrivit pentru a crește. Amintiți-vă că succesul nu va fi imediat, deci va trebui să integrați acest lucru în planurile dumneavoastră”.

Unul dintre cele mai importante considerente trebuie să fie dacă afacerea dvs. poate construi o bază de clienți puternică la nivel internațional. Un produs care se vinde bine în țara de origine poate să nu aibă același succes pe piețele țintă internaționale.

Jethro Lloyd, directorul executiv al iLAB – o companie de asigurare a calității software-ului cu birouri în Indianapolis, Londra, Johannesburg, Cape Town, Rio de Janeiro și Sydney – spune că un alt pas inițial este efectuarea unor cercetări semnificative în țara în care doriți să vă extindeți.

„Trebuie să înțelegeți direcția în care se află noul oraș și să folosiți acest impuls pentru a vă sprijini expansiunea, fie că este vorba suport logistică, sistem bancar ori capital uman”.

Care sunt provocările afacerilor internaționale?

Nicio decizie comercială majoră nu este fără obstacole, dar expansiunea globală vine cu propriul set unic de obstacole. Iată câteva provocări pe care trebuie să le pregătiți înainte de a vă extinde la nivel internațional.

Limbi și diferențe culturale

Taki Skouras, co-fondator și CEO al comerciantului internațional wireless Cellairis, sugerează angajarea membrilor personalului bilingv care pot traduce pentru compania dvs.

„Dacă nu aveți buget pentru traducători cu normă întreagă, externalizați sarcini precum serviciul de relații cu clienții de peste mări”, a spus el.

Josh Robinson, vicepreședinte de franciză și dezvoltare pentru Pearle Vision – o franciză optică care are 500 de locații în toată America de Nord, inclusiv aproximativ 60 în Canada – a spus că este important să înțelegem că există diferențe culturale și lingvistice într-o țară.

„Așa cum vă așteptați la diferențele dintre locuitorii din California, Midwest și New York, trebuie să înțelegeți nuanțele dintre Vancouver și Calgary [de exemplu]”, a spus Robinson. „Probabil vă așteptați la diferențe de legi și limbi, astfel încât să angajați un avocat și un traducător din țara în care vă aflați. Dar, de asemenea, ați putea avea nevoie de o perspectivă a unei persoane locale pentru a înțelege cum cultura și chiar gustul ar putea afecta piața pentru un anumit consumator bunuri și servicii în afara SUA.

Aspecte internaționale de conformitate și reglementare

Învățarea diferitelor coduri fiscale, a reglementărilor de afaceri și a standardelor de ambalare în diferite țări poate fi o provocare. Trevor Cox, directorul financiar al DataCloud International Inc. a declarat că respectarea acestor coduri, reglementări și standarde a fost cea mai mare provocare cu care DataCloud s-a confruntat atunci când s-a extins în străinătate.

Competiția locală

Nu este ușor să convingeți un client străin să aibă încredere în marca dvs. atunci când un produs similar este produs în țara de origine. În timp ce unele lanțuri americane de mari dimensiuni au o influență în străinătate, companiile mici și mijlocii trebuie să depună eforturi mai mari pentru a convinge piața internațională că mărcile lor sunt mai de încredere și mai bune decât concurența.

Găsește-ți cei mai buni parteneri și cea mai bună echipă

Dacă vrei să îți extinzi afacerea pe plan internațional ai nevoie de o echipă grozavă sau un partener de încredere. Oamenii pe care îi angajați trebuie să fie implicați în mediul local, dar trebuie să se aplece și asupra intereselor dvs.

Asigurați-vă că aveți infrastructura potrivită

Iată câteva întrebări la care trebuie să răspundeți în prealabil:

Aveți o echipă de conducere care poate furniza strategia de la un birou de satelit? Ați decis ce decizii de afaceri trebuie luate de la nivel local și care trebuie luate la nivel central?

Aveți capacitatea de a configura sisteme informatice și telefonice?