Greșeli de marketing care trebuie lăsate în trecut

Greseli de marketing care trebuie lasate in trecut

Marketingul este complex. Cu atât de multe tehnici disponibile, pe care le alegeți și cum ajungeți să rezonați cu publicul? Mai intai trebuie să știți ce nu trebuie făcut. Anul trecut, „Domino’s Forever” a avut o campanie creată de franciza rusă Domino. Principiul era simplu: clienții care își  tatuau sigla Domino pe corp primeau 100 de pizza gratuite anual pentru 100 de ani.

Inițial, această strategie a funcționat în timp util: deși s-ar părea ciudat pentru noi, sute de clienți au sărit și au început să își facă acele tatuaje. Cu toate acestea, chiar dacă înfloreau imaginile cu tatuaje proaspăt făcute, Domino a impus restricții asupra ofertei sale. Dintr-o dată, tatuajul avea o limită de dimensiune; și doar 350 de oameni tatuați recent s-au calificat pentru recompensă. După cum ați putea ghici, oamenii s-au înfuriat.

Proastă mișcare, deoarece clienții care se simt nedreptățiți nu uită curând.

Există știință în spatele acestei declarații: Potrivit rapoartelor din Washington Post, „cercetările arată că amintirile pentru experiențele negative sunt mai vii decât cele pentru experiențele pozitive” Și acei clienți ai lui Domino au avut cu siguranță o experiență negativă.

Deci, dacă faceți marketing, amintiți-vă: Este greu să faceți o impresie bună asupra unui client, dar foarte ușor să faceți o impresie proastă, mai ales atunci când vine vorba de marketing. Iată câteva mișcări pe care să nu le faceți în marketing, care aparțin trecutului și pe care nu ar trebui să le aducem în prezent.

1. Încercarea de a servi oamenii în masă

Fiecare persoană este unică și trebuie să răspundeți la acest fapt. Au dispărut zilele personalizării în masă. Potrivit unui raport al Departamentului de Personalizare din 2017, aproape jumătate dintre clienții intervievați au spus că probabil ar repeta o achiziție datorită unei experiențe personalizate de cumpărături.

Dacă nu colectați deja date despre clienții dvs. și nu le utilizați pentru a viza anumite categorii demografice prin eforturile dvs. de marketing, este timpul să începeți. Efectuarea unui efort minim, cum ar fi adresarea unui client pe numele său atunci când trimiteți un e-mail promoțional, pur și simplu nu mai este suficient.

2. Cerneala pe hârtie

Ce se întâmplă cu cea mai mare parte a corespondenței care vine în casa dvs.? Ce se întâmplă dacă o companie, un grup religios sau altă organizație renunță la o broșură care vine domiciliul dvs? O citiți? Șansele sunt să nu.

De aceea, experții se îndepărtează de broșuri și alte tehnici de comercializare a hârtiei. Imprimarea pe piață este costisitoare, consumatoare de timp și adesea ineficientă. Digital, pe de altă parte, poate fi rapidă, eficientă și rentabilă.

3. Comiterea producției video faux pas

Ați văzut  This Is a Generic Brand Video by Dissolve? Dacă nu, merită vizionat. Videoclipul oferă o perspectivă asupra tipurilor de marketing video care nu adună prea mult. Videoclipurile cu conținut stoc, cuvinte de afaceri vagi și muzică de fundal optimistă sunt depășite.

„Ca procent, 91% dintre clienți au vizionat un videoclip despre un produs sau serviciu care îi interesează”, a scris Rohan Sheth, fondator și CEO al GrowRev Digital, într-un post pe blog. Dacă nouă din zece dintre clienții dvs. vizionează videoclipurile dvs., trebuie să obțină o valoare reală din conținutul pe care îl văd. În caz contrar, ei vor opri vizionarea și vor începe să fie interesați de alte afaceri.

4. Crearea de medii sociale cu caracter promoțional

Este ușor să pierdeți clienții din cauza conținutului social media, mai ales dacă îl utilizați doar pentru a face publicitate. Sigur, marketingul pe social media este de succes: Potrivit Sprout Social, 77% dintre consumatori au mai multe șanse să cumpere de la companiile pe care le urmăresc pe social media. Dar a face bani nu ar trebui să fie niciodată singurul dvs. scop de pe social media.

La urma urmei, clienții abandonează mărcile care sunt prea promoționale pe social media. Înainte de a vă gândi la publicitate ca la o publicitate, luați în considerare modul în care puteți să utilizați social media pentru a conduce angajamentul și pentru a vă înmulți următorii clienți.

5. Mutarea de pe e-mail

Unii cred că marketingul prin e-mail este mort, dar nu este așa. Potrivit unei postări ale lui Keala Kanae, co-fondator și CEO al Academiei AWOL, „ca proprietar de afacere la ora actuală, nu lăsați visul frenetic al social media să vă păcălească. Marketingul prin e-mail nu este mort. Fără îndoială, varianta serviciilor sau produselor promovate prin e-mail poate fi o metodă rapidă, ușor de gestionat și rentabilă de a ajunge la noi clienți și de a îi menține pe cei existenți. „

6. Eșecul privind depășirea elementelor de bază

Când vine vorba de analiză, cu cât mai mult, cu atât mai bine. Probabil că deja utilizați unele analize pentru a vă examina eforturile de marketing, dar poate că există multe tehnici și valori pe care nu le folosiți încă.

Marketingul digital se schimbă în mod constant, ceea ce înseamnă că există mai multe analize pe care le puteți pune în strategia dvs. de marketing decât oricând. S-ar putea să credeți că măsurile pe care le utilizați în prezent sunt bune, dar ele pot fi mult mai bune.

Cu cat studiați mai mult datele și le folosiți, cu atât va fi mai bună rentabilitatea investiției.

Clienții pot ierta, dar nu uită; priviți la H&M. Anul trecut, retailerul a publicat o fotografie a unui copil afro-american purtând un hanorac pe care scria: „Maimuța cea mai tare din junglă”. Reacția pe social media a fost rapidă și vehemntă.

Și, deși reclama a fost postată într-o țară, ea a câștigat rapid tracțiune în întreaga lume. Ulterior, H&M a angajat un „lider al diversității” pentru a încerca să respingă acuzațiile conform cărora societatea era rasistă.

Deși tacticile de marketing depășite nu vor fi întotdeauna în detrimentul mărcii dvs., cu siguranță nu vă vor ajuta. Din fericire, cu un plan de marketing solid, cu tactici de ultimă oră și cu o anumită creativitate, puteți oferi clienților ceea ce doresc.