Găsirea unei vocii a companiei pentru platformele de social media

Gasirea unei vocii a companiei pentru platformele de social media

Când vine vorba despre scriere, fie pe hârtie, fie online, „vocea” unei persoane înseamnă tonul ei. Oamenii vorbesc și scriu, în general, într-un mod specific, distinct. Unii se bazează pe anumite construcții ale frazelor, folosesc punctuația într-un anumit mod, își prezintă atitudinea sau personalitatea în scris, ceea ce creează un stil propriu.

Importanța dezvoltării unei voci unice de brand

Același concept poate fi folosit și în vocea de brand a companiei dvs. și în prezența social media. Când vine vorba despre crearea unei imagini online pentru conturile oficiale, trebuie să aveți în minte audiența companiei, valorile mărcii și prezența publică. De exemplu, este posibil să nu doriți să adoptați un ton grav dacă aveți un magazin pentru hobby-uri. La fel, nu o să doriți să fiți prea prietenos în interacțiunile dvs. online dacă aveți o firmă de avocatură privată, scrie business.com.

Citește și: Generația Z consideră că beneficiile sunt mai importante decât salariul

Cu tonul potrivit, interacțiunile cu social media umanizează compania și vă fac brandul mai accesibil. El va atrage atenția publicului dvs. și îl va face mai receptiv la mesajul general și la produsele sau serviciile pe care le oferă afacerea dvs. O voce de brand bună generează, de asemenea, loialitatea cu baza de consumatori. În acest fel, cuvintele, expresiile sau sentimentele obișnuite pe care oamenii le asociază brandului dvs. devin instrumente de marketing gratuite.

Cele mai bune practici pentru găsirea vocii de brand

Când dezvoltați vocea de brand online a afacerii dvs., există lucruri care contează mai mult decât tipul de conținut pe care îl promovați. Modul în care compania dvs. se prezintă în spațiul digital necesită o gândire tactică. Pentru a vă facilita acest proces, iată câteva lucruri pe care trebuie să le faceți la început.

1. Fiți autentic

Cheia creării unei voci de social media coerente pentru afacerea dvs. este „să fiți doar voi înșivă”, spune Kiara Martilla, manager și strateg de marketing social. Dacă oamenii simt că sunteți fals, acest lucru ar putea dăuna mărcii și imaginii.

„Dacă sunteți, în mod natural, o persoană amuzantă și spontantă, nu vă impuneți să fiți sobru și mereu serios. În mod similar, dacă glumele nu sunt genul dvs., nu există nici un motiv să încercați să le faceți, pentru că se va vedea că sunt forțate”, a spus ea. „În cele din urmă, trăsăturile care atrag oamenii către dvs. offline vor fi cele care vă fac atractiv și online”.

2. Asigurați-vă că vocea companiei este consecventă

După v-ați decis asupra vocii companiei dvs. și ați stabilit cum veți comunica în social media, este important să rămâneți consecvent. Pe măsură ce tot mai mulți oameni recunosc conținutul companiei dvs. și revin la pagina dvs. pentru a vedea cele mai recente postări, unul dintre cele mai rele lucruri pe care le puteți face este să renunțați la acea voce, schimbând tonalitatea.

Startup versus microîntreprindere: Ce ar trebui să construiți?

3. Stabiliți liniile directoare de voce

Pentru a vă asigura că vocea rămâne consecventă, fie desemnați o persoană care să se ocupe de conturile de social media, fie creați un ghid de brand ușor de urmărit la care mai multe persoane pot avea acces. A vă asigura că toată lumea este „în linie cu tonul mărcii” este ceva despre care Jason Myers, brand manager la The Content Factory, a spus că ar trebui să fie în topul priorităților.

„Cădeți de acord cu privire la acest aspect, utilizând alte mărci de succes ca ghid, și stabiliți reguli de bază pentru ceea ce trebuie evitat”, a spus el. „Creați un ghid de stil, astfel încât oricine va intra în acel document să aibe repere clare. Gândiți-vă ce vă diferențiază marca de concurenții dvs. și valorificați diferențele respective. Luați în considerare lucrurile care aduc clienții înapoi și vedeți dacă le puteți transforma într-un comunicat. Dacă brandul dvs. are o poziție despre evenimentele actuale sau despre probleme majore, precum schimbările climatice sau egalitatea de gen, anunțați-i pe urmăritorii dvs.”

Citește și: Provocările din departamentul de HR în contextul pandemiei și viitorul forței de muncă

„Conflictul pozitiv poate fi extrem de constructiv, pentru că sugerează soluții la provocările continue ale unei industrii. Trecând peste teama de a contrazice sau de a provoca pe cineva, descoperirile apar atunci când ideile opuse sunt luate în considerare”, a spus Colby Jones, co-fondator și partener de management al The Relentless Collective. „Nu ar trebui să vă fie frică să luați atitudine în legătură cu unele probleme, atâta timp cât folosiți exemple, anecdote și experiențe personale pentru a întări poziția brandului.”

Sursa foto: Unsplash

  • 2
  •  
  •  
  •  
  •