Oana Păun, Impact Hub Bucharest – Antreprenorul din 2013-2014 este responsabil și conectat la cel puțin o comunitate

Oana Păun, Impact Hub Bucharest - Antreprenorul din 2013-2014 este responsabil și conectat la cel puțin o comunitate

Impact Hub București este un concept extrem de interesant. El a fost gândit pentru a aduce profesionișiti laolaltă într-un spațiu în care să facă schimb de idei și să contribuie la dezvoltarea de propuneri și soluții inovative.

Ideea de bază este aceea de a crea o comunitate creativă care să inspire fiecare membru al său și să îl ajute să aibă, prin acțiunile sale, un impact social puternic.

Impact Hub înseamnă în prezent peste 7000 de membri, în 40 de locuri de pe mapamond (Amsterdam, Johannesburg, Singapore sau San Francisco sunt doar câteva exemple).

Ce înseamnă, însă, Impact Hub Bucharest? Ne-a explicat chiar  cofondatoarea lui, Oana Păun.

Cum a apărut conceptul Impact Hub? Și cum definiți conceptul de HUBnet?

Ideea de a deschide un Hub în București dedicat celor interesați de inovare socială și antreprenoriat a apărut cu ceva timp în urmă, în contextul în care parte din echipă de acum a lucrat încă din 2010 la inițierea și creșterea unei comunități care să susțină antreprenoriatul social a€“ ropot.

Pe măsură ce comunitatea ropot a crescut, a început să devină clară nevoia unui loc în care membri să poată lucra și să se poată întâlni; să fie organizate evenimente care să inspire și să ajute la dezvoltarea sectorului. De la comunitate la un spațiu dedicat au fost necesari însă mai mulți păși, ideea unui spațiu de lucru și colaborare dedicat antreprenorilor fiind nouă în România. De aici și nevoie de a testa acest concept, lucru care s-a întâmplat timp de mai bine de un an într-un spațiu mai mic din centrul vechi. Tot acest proces, de la idee la concret, s-a finalizat la mijlocul anului 2012, odată cu deschiderea spațiului de 2 etaje din Str. Halelor nr. 5.

Astăzi, Impact Hub Bucharest este o comunitate antreprenorială construită în jurul unui spațiu colaborativ de lucru și întâlniri iar profilul membrilor este divers, fie că vorbim despre antreprenori, ONG-uri, freelanceri sau chiar angajați în sectorul corporate însă toți au în comun interesul pentru dezvoltarea de proiecte și afaceri cu impact. Pentru a facilita interacțiunea între membri și accesul la informație relevanță, la nivelul întregii rețele globale Impact Hub folosim HUBnet, o platformă online foarte similară cu o rețea socială privată pentru cei peste 7.000 de membri din toată lumea.

Promovați ideea de „collaborative learning”? Cum ați defini acest concept în zilele noastre? Avem nevoie să învățam unii de la ceilalți, avem nevoie de comunități de profesioniști?

Noi credem că experiențele comune ale unei comunități vor fi oricând mai valoroase decât experiență unui individ. De aceea am construit la Impact Hub o comunitate de oameni diverși, de la experiență lor profesională până la domeniul de activitate în care ei activează acum. Ceea ce îi unește este interesul comun pentru inovare socială și antreprenoriat, totul dublat de intenția a de a avea un impact prin proiectele și afacerile lor (activități care prin natură lor influențează într-un mod pozitiv societatea).

Sprijiniți inovația și încurajați prin spațiul vostru antreprenoriatul. Cum ați descrie antreprenorul de azi? Care ar fi cheia succesului de azi pentru un antreprenor?

Vorbind strict despre antreprenorii cu care noi interacționăm zi de zi, am putea spune că antreprenorul din 2013-2014 este responsabil, conectat la cel puțin o comunitate, dornic să ofere și să primească feedback nu doar la început ci și pe parcursul afacerii sale.

Dacă ar există o cheie a succesului orice afacere ar deveni una de succes, însă nu este cazul. Mai multe ingrediente sunt importante, să ai acea idee care aduce ceva nou și inovator, să ai viziunea de a dezvoltă ideea către un proiect funcțional dar și pasiunea care te menține motivat. Toate acestea grupate într-un model de business sănătos și testat cu clienții îți pot da mai multe șanse de reușită.

Într-o postare de pe site-ul vostru vorbiți despre cum HUBnet-ul poate influența oamenii și proiectele lor. Exemplificați pentru Manager Express cum s-a materializat în cazul Impact Hub București această influența?

Într-o cercetare internă efectuată asupra membrilor comunității Impact Hub Bucharest, 73 % dintre ei au evaluat utilizarea HubNet că fiind cel puțin utilă. Membri pot găsi potențiali colaboratori în funcție de diferite cuvinte cheie, pot participă la grupuri de discuții profesionale cu membri din toată lumea iar conversațiile sunt ușor de urmărit cu ajutorul #hashtag-urilor atât de comune și în alte rețele sociale.

Vorbiți-ne despre Impact Festival

Impact Festival a reprezentat o oportunitate de a aduce în față oameni și organizații care au un impact pozitiv în societate, un eveniment cu peste 40 de organizații participante ce a inclus un târg interactiv, ateliere pentru antreprenori și viitori antreprenori, sesiuni inspirationale dar și sesiuni demonstrative și educative pentru părinți și copii. Pentru noi a marcat și schimbarea oficială a numelui The HUB Bucharest în Impact Hub Bucharest. Ne-am bucurat să avem alături de noi câteva sute de oameni pe parcursul celor 3 zile și luăm în calcul repetarea lui și anul viitor.

Ce alte evenimente de sezon sau viitoare ați pregătit sau vreți să pregătiți?
Primul an și jumătate a însemnat foarte mult dezvoltarea comunității care a ajuns la peste 200 de membri însă de acum vom intensifică programele prin care susținem dezvoltarea de proiecte cu impact în societate, indiferent de stadiul în care se află: vom lucra cu studenți la nivel național în cadrul Social Impact Award, vom organiza a două ediție a acceleratorului de afaceri cu impact social, 60 days challenge, însă vizăm și proiectele deja lansate prin parteneriatul cu Business Models Inc ce ne va permite să oferim membrilor acces la diverse unelte de inovare în modelul de afaceri.