Articol de: Rodica Nicolae
Foarte recent, pe piața românească a serviciilor digitale dedicate gestiunii afacerilor, s-a lansat MAX Business Accelerator. Această aplicație pune la îndemâna utilizatorilor un panou de control al business-ului actual, dar și o schiță a acțiunilor de întreprins sau a deciziilor de luat. Despre nașterea lui MAX, dar și despre ceea ce îl diferențiază de alte produse existente, am discutat cu Ciprian Teleman, unul dintre cei șapte fondatori.
Ce este MAX Business Accelerator?
MAX BA este o platformă de contabilitate și raportare, în cloud, care îi oferă antreprenorului informații, în timp real, despre performanța afacerii de care se ocupă, pe baza documentelor financiare rezultate din tranzacțiile pe care le face compania.
Mai pe scurt, este un tablou de bord pe care întreprinzătorul poate urmări cum îi merge business-ul, care este volumul tranzacțiilor, care este marja de profit, ce trebuie să plătească, cui și când, dacă firma este într-o stare stabilă financiar sau într-una de risc etc.
În același timp, este un instrument complet pentru contabili, care poate substitui cu succes orice aplicație desktop deja consacrată.
De când este pe piață, când ați lansat aplicația?
Este lansată pe 7 decembrie 2017. Poate fi testată pentru o lună, iar apoi folosită în baza unui abonament lunar sau anual.
Cine sunt părinții-fondatori? Ce rol și-a asumat fiecare în perioada de construcție? Cât a durat construcția lui MAX?
În ordine cronologică, Uwe Baier (Spotfire), Dragoș Călin (Maersk România), Adrian Pop (Informagination), Sorin Stoica (Eturia), Octavian Pantiș (Qualians) și Gabriel Stanciu (Alstom), fiecare dintre ei fiind exemple de succes în carierele lor antreprenoriale sau manageriale. Au fost cuceriți de ideea de a da o mână de ajutor antreprenorilor din țara noastră și de a contribui la dezvoltarea și consolidarea unui segment antreprenorial. Fiecare dintre ei a „donat” proiectului experiența bogată acumulată în mulți ani de antreprenoriat și management. Încă de la început, a fost 100% lângă mine soția mea, Mihaela, împreună cu o minunată echipă de experți contabili de la Accountess care ne-au oferit sute de ore de consultanță și de testare a aplicației.