Google a decis să vândă divizia de telefoane mobile Motorola producătorului chinez de calculatoare Lenovo pentru aproximativ 2,91 de miliarde de dolari.
În mai 2012, cofondatorul Google, Larry Page, achiziţionase Motorola Mobility în schimbul a 12,5 miliarde de dolari. Publicaţia Businessweek arată că Google a vrut să exercite asupra Motorola un control similar, privind designul şi producţia, cu cel exercitat de Apple asupra iPhone.
Achiziţia Motorola a fost însă un eşec deoarece telefoane precum Moto X n-au dat rezultate spectaculoase.
Chetan Sharma, un specialist în telefonie mobilă, a arătat că achiziţia Motorola de către Google a creat tensiuni cu alţi mari producători de Android, precum Samsung.
În opinia sa, conducerea Google a realizat foarte repede că nu pot concura la scară globală cu Apple, sub brandul Google sau Motorola.
Pentru Lenovo, al treilea producător de smartphone-uri din SUA şi din America Latină, în schimb, achiziţionarea Motorola este avantajoasă pentru că astfel dobândeşte un brand valoros din lumea smartphone-urilor.
„Lenovo are expertiza necesară să transforme Motorola într-un jucător important în ecosistemul Android. Compania are o mare experienţă în hardware. În plus, Lenovo intenţionează să păstreze identitatea distinctă a brandului, aşa cum au făcut atunci când au achiziţionat ThinkPad de la IBM în 2005. Google va păstra marea majoritate a patentelor Motorola pe care le vom folosi pentru a apăra întregul ecosistem Android”, a explicat Larry Page, CEO Google.