O cupă de idei

O cupa de idei de business

Am tăiat ce era de tăiat din costuri, am restructurat organizaţia şi am restructurat restructurarea, dacă prima nu a dat rezultate, am ieşit pe teren şi am căutat noi debuşeuri pentru produsele şi serviciile noastre, am redus preţurile şi am pus pe raft oferte de nerefuzat… Ce ne-ar mai rămâne de făcut?

Răspunsul este ceea ce am făcut şi până acum, dar se impune mai abitir ca de acum încolo să fim creativi. Doar ideile out of the box şi gândirea laterală mai au şanse să ne menţină viabili în piaţă, în actualul context.

Am ales pentru acest sfârşit şi început de an să vă prezint câteva dintre cele mai „trăsnite” lucruri pe care nişte oameni ca noi, doar că puţin mai creativi, le-au pus în practică.

Pentru a compensa efectele crizei, compania aeriană Ryanair a pus în vânzare bilete de avion în picioare, la preţuri între 5 şi 8 lire. Locurile sunt plasate într-un spaţiu special amenajat, în spatele aeronavei.

Un alt exemplu vine din SUA, unde o companie imobiliară a inclus în preţul unei case cu vedere la ocean şi un Lamborghini Spyder cadou!

Am aflat de la prietena noastră, Oana Datki, trei forme inedite de beneficii pe care le oferă, mai nou, angajatorii: botox leave (concediu pentru operaţii estetice acordat în Anglia angajaţilor amatori de astfel de experienţe), generatoare de electricitate oferite de către firmă angajaţilor săi nigerieni sau între şase luni şi un an de concediu fără plată, cu garanţia păstrării postului, acordat acelora dintre angajaţi care vor să-şi deschidă propria afacere, în Franţa!

Şi tot pe linie antreprenorială, iată câteva mostre de creativitate extremă, pe care le-a făcut publice recent publicaţia „Der Spiegel”:

– o agenţie de turism din Cehia se oferă să-ţi plimbe ursuleţul de pluş prin locurile din Praga pe care i le indici şi să-ţi trimită apoi fotografii cu el în faţa respectivelor clădiri, monumente sau pieţe atractive. Preţul pachetului turistic variază de la 90 la 150 de euro. Acest preţ maxim asigură pentru jucăria de pluş confortul unei cutii speciale de transport şi o pătură moale pentru somn;

– un fermier olandez îşi închiriază contra cost staulul vacilor pentru meditaţie şi relaxare. Managerii stresaţi pot sta în fân, în imediata vecinătate a animalelor, pentru a-şi reveni după stresul unei săptămâni de muncă, în liniştea tulburată doar de rumegatul vacilor;

– o agenţie berlineză se angajează să spună în locul tău persoanei iubite „Gata!, relaţia noastră a luat sfârşit!”. Pentru 29,95 de euro, anunţul se face telefonic, iar pentru 64,95 de euro, discuţia de despărţire are loc face to face…

Dacă această scurtă secvenţă de idei nu vă va ajuta în business, inspirându-vă în anul ce vine, luaţi-o ca pe o cupă de şampanie din care se ridică bule sclipitoare de voie bună, la zi de sărbătoare.

La mulţi ani creativi!

(Foto: magbell, www.flickr.com)

  •  
  •  
  •  
  •  
  •