Managerierea unei echipe la distanță, în contextul pandemiei de COVID-19

Managerierea unei echipe la distanta, in contextul pandemiei de COVID-19

Atât de mulți manageri se simt complet în afara zonei lor de confort, încât trebuie să supravegheze angajații care lucrează de acasă. Unii dintre ei cred că dacă nu își pot vedea angajați, nu îi pot controla și pur și simplu își ignoră personalul – și apoi se întreabă de ce nu se termină munca la timp sau de ce rezultatele nu sunt la fel de bune ca la birou. Alții se transformă în manageri de „survolare”, supraveghează, microgestionează și își întrerup angajații atât de des în timpul zilei cu apeluri telefonice, e-mailuri și mesaje text, încât este de mirare că oricine poate termina o sarcină.

Citește și: Provocările din departamentul de HR în contextul pandemiei și viitorul forței de muncă

Când a lovit pandemia, angajații care nu se așteptau niciodată să lucreze de acasă au devenit telecommuters peste noapte, iar managerii care nu aveau nicio pregătire în supravegherea lucrătorilor la distanță s-au blocat, scrie business.com.

Gestionarea de la distanță este un pic ca efectuarea unei intervenții chirurgicale laparoscopice. Chirurgul trebuie să observe organul sau țesutul folosind o cameră mică introdusă în corp – fără a putea atinge țesutul. Este o procedură de precizie și este considerată „minim invazivă”.

La fel, un manager care lucrează de la un birou la domiciliu și care supraveghează o grămadă de angajați care sunt așezați la birouri, trebuie să observe de departe, să știe ce se întâmplă în fiecare dintre aceste birouri intime și să fie totuși minim invaziv. . Având în vedere acest lucru, iată câteva sfaturi pentru a ajuta managerii la distanță să supravegheze eficient angajații.

1. Nu survolați!

Dacă nu îi puteți vedea, nu înseamnă că angajații nu există, de asemenea, nu ar trebui să te transformi în gardian de închisoare. Unii manageri se tem că, dacă nu își pot vedea angajații, acești angajați nu vor face nicio muncă. Sunt sigur că, dacă o subordonată nu răspunde la un e-mail în câteva minute, nu înseamnă că se uită la Netflix în loc să lucreze.

Sigur, unii angajați își mai iau pauze atunci când șeful nu se uită, sau este plecat. Dar asta este adevărat, indiferent dacă lucrează la sediu sau într-un birou de acasă.

Soluția este triplă:

Aveți încredere în angajații dvs. Ii cunoașteți; i-ați instruit; le-aiț dat ordine. De ce i-ați bănui că se relaxează doar pentru că nu lucrați lângă ei?
Aveți așteptări clare!  Angajatul care știe exact ce vreți de la el este mult mai probabil să livreze asta decât cel care trebuie să ghicească.

Citește și: Cum s-a prăbușit imperiul lui Jamie Oliver și de ce a dat greș în antreprenoriat

Comunicați cu fiecare angajat în mod regulat la orele stabilite – nu la întâmplare pe tot parcursul zilei.

2. Fiți atent

Nu ignorați angajații la distanță. La fel de rău ca și micromanagementul este ignorarea. Cum ar fi dacă ați lucra la biroul obișnuit și v-aț vedea șefii în persoană în fiecare zi, dar nu ți-ar spune niciodată „bună dimineața”. Probabil v-ați îndoi că faceți o treabă bună, sau că munca dvs. este apreciată.

Dacă nu vă propuneți să faceți check-in la angajații la distanță periodic, aceștia se vor simți la fel de ignorați. Lăsați singuri, vor face ceea ce vor – nu ceea ce vreți dvs. – și ar putea crede că nu îi considerați pe ei sau munca lor suficient de importantă pentru a vă pierde timpul întrebându-i dacă totul e ok.

Faceți aceste intervenții în mod regulat și consecvent, astfel încât fiecare angajat să audă de la dvs. ce este de auzit. Adunați-i pe toți împreună pe Zoom pentru un check-in rapid de grup în fiecare dimineață sau în fiecare săptămână, în funcție de modul în care funcționează echipa dvs. Anunțați-vă angajații că sunteți suficient de preocupați de ei și de munca lor pentru a vă lua ceva timp din programul dvs. ocupat pentru a îi saluta.

3. Renunțați la cronometru

Urmăriți rapoartele de producție, nu ceasul. Dacă sunteți obișnuiți ca angajații să stea la biroul lor între 8 a.m.-4 p.m. în fiecare zi, cu o pauză de masă de o oră și drumuri  limitate la toaletă, va trebui să vă obișnuiți cu altceva, acum că lucrează acasă. Muncitorii de acasă vor arunca cu siguranță o mulțime de rufe în mașina de spălat din când în când în timpul zilei de muncă, vor fi întrerupți de un copil care are nevoie de ajutor pentru o temă online, vor scoate câinele la o plimbare rapidă sau chiar vor dormi 10 minute după masă într-o zi ploioasă.

Citește și: Provocările din departamentul de HR în contextul pandemiei și viitorul forței de muncă

Și ce dacă? Dacă își fac treaba bine și complet, își respectă termenele și sunt disponibili pentru toate întâlnirile programate, chiar contează dacă lucrează de la 8 dimineața până la 4 p.m. sau dacă își organizează altfel timpul pentru a face ceea ce trebuie să facă? Dacă cineva poate face o sarcină în 20 de minute în loc să îi ia o oră, chiar contează dacă își petrece cele 40 de minute suplimentare învățându-și copilului cum să afle perimetrul unui dreptunghi? Părinții care lucrează, în special, par să aibă două locuri de muncă acum că lucrează de acasă, mai ales dacă copiii lor fac școala de acasă.

Lucrul acasă vine cu provocări diferite de cele pe care le impune munca într-un birou structurat. Chiar dacă șeful nu este suficient de flexibil pentru a permite angajaților să-și ajusteze programul după cum este necesar pentru a răspunde nevoilor familiei și gospodăriei în timp ce sunt acasă, acei angajați o vor face oricum. Este inevitabil, deci s-ar putea să îmbrățișați flexibilitatea.

4. Fiți productiv, nu ocupat

Într-un loc de muncă tradițional, un manager petrece o mare parte a zilei întâlnindu-se cu angajații, explicând instrucțiuni, răspunzând la întrebări și făcând brainstorming cu personalul. Când toată lumea lucrează pe cont propriu, managerul ar putea descoperi că trebuie să petreacă mai puțin timp îndeplinind unele dintre aceste sarcini.

Asta îl poate face pe manager să fie neliniștit. Unii cred că dacă nu sunt ocupați, nu își fac treaba. Deci, creează o muncă inutilă, astfel încât să pară ocupați sau să se simtă ocupați sau să poată spune că sunt ocupați. Această practică revine adesea angajaților – care sunt cu adevărat ocupați.

Citește și: Ponturi utile pentru marketingul pe Instagram

Unii manageri suferă, de asemenea, de anxietate din faptul că nu pot vedea dacă angajații lor sunt ocupați. Dar, cu excepția cazului în care vă doriți enorm să puneți o cameră de luat vederi în casa fiecărui angajat, ceea ce este complet imoral și ilegal, trebuie să renunțați la ideea că „ocupat” este „productiv”. Aceasta este o mentalitate este proastă și nu numai pentru că angajații dvs. vor fi supărați – este și un semn că nu aveți încredere în ei. Este un exemplu clasic de micromanagement.

Dvs. decideți: Vreți o cultură a ocupației sau o cultură a productivității?

Sursa foto: Unsplash

  • 7
  •  
  •  
  •  
  •