Indiferent de industrie, nu există nicio îndoială că pandemia de COVID-19 a transformat practicile comerciale globale și americane. Unele schimbări au fost mici, în timp ce altele au potențialul de a fi durabile și, eventual, revoluționare.
Potrivit unui sondaj privind perspectivele economice globale din iunie 2020, PIB-ul global se anticipa că va contracta 5,2% în 2020, cea mai mare scădere mondială din ultimele decenii. Singura certitudine în acest moment este că totul este fluid, iar afacerile care vor să supraviețuiască trebuie să se adapteze, scrie business.com.
Pentru compania mea, impactul COVID-19 a însemnat să se bazeze mai mult pe automatizare. În timp ce am încercat să ținem pasul cu cererile crescute de comerț electronic, a trebuit să ne gândim și la lipsa forței de muncă din depozit.
Citește și: Provocările din departamentul de HR în contextul pandemiei și viitorul forței de muncă
Pentru unele companii, asta înseamnă a aplica operațiuni tradiționale de magazine fizice pe platforme virtuale precum Facebook Live și FaceTime și a face ceea ce fiecare companie dorește să facă: adaptați-vă și găsiți o nouă modalitate de a ieși în evidență. Pentru liderii de afaceri consacrați, adaptarea în fața schimbărilor bruște este un test important, dar este, de asemenea, necesară.
Eliberarea controlului complet
La baza lor, marii lideri de afaceri rezolvă probleme. Chiar și în circumstanțe neașteptate, principiul de bază al rezolvării problemelor rămâne același: identificați simptomele, diagnosticați cauzele profunde și apoi găsiți modalități fie de a remedia problema rădăcinii, fie de a ameliora simptomele.
În această privință, confruntarea cu consecințele COVID-19 nu ar trebui să fie diferită de orice alt obstacol; există doar mai multe simptome de tratat. Asta poate însemna mult mai multă incertitudine în ceea ce privește ceea ce este fezabil și ce nu este, o perspectivă intimidantă, dar nu insurmontabilă.
Faceți schimbarea mai ușoară
O abordare mai avansată este la îndemâna fiecărei companii – atât timp cât liderii de afaceri implementează următoarele strategii:
1. Ascultați-vă clienții
Nu este o exagerare să spunem că modul în care răspudeți nevoilor clienților în timpul unei crize va avea efecte de lungă durată asupra afacerii dvs. Pentru a vă menține sau chiar a vă dezvolta baza de clienți, trebuie să faceți mai mult decât să plătiți serviciile pentru clienții care se ocupă de efectele pandemiei. Trebuie să ascultați cu adevărat preocupările și dorințele oamenilor, astfel încât să vă puteți întâlni clienții acolo unde sunt. Clienții sunt de acord, deoarece 52% dintre consumatori au spus că sunt de părere că întreprinderile trebuie să acționeze în urma feedback-ului clienților.
Citește și: Cum s-a prăbușit imperiul lui Jamie Oliver și de ce a dat greș în antreprenoriat
În acest moment, grija și conexiunea ar trebui să joace roluri majore în experiența clientului. Proprietarii de întreprinderi mici ar trebui să păstreze un contact regulat cu clienții lor, astfel încât să poată implementa rapid modificări care să corespundă așteptărilor lor în această nouă normă. După ce v-ați adaptat nevoilor actuale ale clienților, concentrați-vă asupra a ceea ce puteți face proactiv pentru a facilita adoptarea rapidă a viitoarelor schimbări, gândindu-vă la modul în care experiența clientului va fi modificată permanent după COVID. Ca o afacere mică, să știți că cele mai reușite modificări ale dvs. vor rezulta cel mai probabil din interacțiunile și perspectivele clienților.
2. Găsiți oameni dispuși să lucreze din greu
Inteligență, experiență și pasiune – acestea sunt calitățile pe care ar trebui să le căutați mai presus de orice atunci când angajați oameni. Acest lucru ar putea părea suficient de simplu, dar inteligența și pasiunea nu pot fi văzute într-adevăr dintr-un CV și chiar experiența în sine arată foarte diferit pe hârtie decât în viața reală.
De aceea, este esențial să treceți dincolo de o listă de calificări atunci când căutați oameni care pot ajuta la conducerea unei companii prin ape tulburi. Ceea ce contează este să dobândim o mai bună înțelegere a modului în care candidații abordează problemele, să stabilim cât de bine își pot explica procesele și să vedem cât de deschisi sunt la schimbare și adaptare.
3. Implementați dezvoltarea minimă a produselor viabile
Un produs minim viabil (MVP) este în esență o lucrare în curs de desfășurare care vă arată valoarea imediată. Scopul este de a lansa un produs rapid și cu costuri minime de dezvoltare pentru a vedea cum funcționează acesta în lumea reală. De acolo, puteți inova rapid produsul pe baza reacțiilor clienților.
Citește și: Peste 10.000 de start-up-uri și IMM-uri au făcut angajări în ultimele 9 luni
MVP-urile sunt modalitatea perfectă pentru întreprinderile mici de a afla ce căi merită explorate înainte de a investi prea mult timp și bani în lucruri greșite.