Mail-ul e pe moarte. Iată de ce

social media mail

Social media a devenit un instrument atât de puternic în cadrul strategiilor de marketing ale marilor companii încât această popularitate a rețelelor de socializare, care sunt într-o continuă dezvoltare, anunță sfârșitul serviciului de e-mail.

[imagebrowser id=17]

Potrivit unor date făcute publice de Yahoo (YHOO) Advertising Solutions, 78% dintre chief marketing officers cred că viitorul mareketing-ului este reprezentat de conținutul personalizat.

Citește și Ar trebui rețelele de socializare să devină servicii cu plată? – VIDEO

În 2013, potrivit eMarketer, 118 miliarde de dolari au fost investite în materiale de marketing cu conținut unic, în video marketing și în social media.

Dată fiind situația, în care viitorul marketingului este tot ce reprezintă social media, la nivel extins, nimeni nu mai folosește serviciul de tip mail. Iar experții din marketing au ajuns la concluzia că mail-ul nu mai este un instrument atât de util în marketing.

Citește și Ce riscă o companie care nu este activă pe rețelele de socializare?

De exemplu, un angajat care lucrează într-o corporație utilizează mail-ul în medie 2 ore pe zi, timp în care reușește să citească și să răspundă unui număr de 114 mail-uri. Astfel, devine clar că Inbox-ul devine un loc de stocare a datelor ineficient și imposibil de gestionat.

Serviciul de e-mail nu este nici social și nici nu promovează colaborarea. Dezvoltarea social media a condus la o concluzie dureroasă pentru mail: este ineficient atunci când vine vorba de răspândirea unei informații sau despre o echipă care trebuie să colaboreze pentru un proiect.

Citește și De ce nu e bine să cumperi Like-uri pe Facebook

În ziua de azi, oamenii găsesc acel conținut care îi interesează prin intermediul social media și prin cel al motoarelor de căutare. Iar acesta este viitorul marketingului de masă. Marile companii se concentrează – și vor face asta din ce mai mult – pe conținut și nu pe mecanismul de livrare (prin mail).

Și, tot „răul” spre bine: o astel de abordare din partea departamentelor de marketing va fi mult mai eficientă și va înseamna mai puțină bătaie de cap cu Inbox-urile pline. La urma urmei, conținutul este „regele”!

Sursa: Business Week